هنرنمایی بانوی مهاجر؛ از «شیر پنجشیر» تا سردار «سلیمانی»

  • انتشار: ۱۷ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 7868

خبرگزاری اطلس ـ شکوفایی هنر و ادبیات مهاجرین افغانستانی ساکن جمهوری اسلامی ایران از دیرباز در رسانه‌ها مطرح شده است. بارها رسانه‌ها چهره‌های هنری و فاخر مهاجر را معرفی کرده است. در ادامه این روند، این بار «مانیلا محمدی» بانوی هنرمند دیگری با عرضه آثار هنری خود، بر تجلی هنر در میان جامعه مهاجر افزود.

این بانوی هنرمند که مدت پنج است به ایران مهاجرت کرده است، ۲۵ طراحی چهره خود را در نگارخانه سروش شهر مشهد به نمایش گذاشت.

13940517000118_PhotoI

در میان آثار به نمایشگاه گذاشته شده از این هنرمند مهاجر، نقاشی از احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان و سردار قاسم سلیمانی دیده می‌شود. وقتی از وی سئوال شد که انگیزه‌اش از طراحی این دو چهره چیست، اظهار داشت: کسانی هستند که دست به ظلم و کشتار مردم مظلوم می‌زنند و بالعکس کسانی هستند که در مقابل این ظلم ایستادگی می‌کنند و به سادگی نمی‌توان از کنار این شخصیت‌ها گذشت. احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان است و وی برای همه مردم افغانستان شناخته شده است.

13940517000127_PhotoI

محمدی درباره سردار قاسم سلیمانی گفت: از وی شناخت اندکی دارم اما می‌دانم که در مقابل داعشی‌ها می‌جنگد. دو هفته پیش مصاحبه‌ای از سردار سلیمانی خواندم و صحبت‌های وی برایم جالب بود و پس از آن تصمیم گرفتم که چهره وی را نقاشی کنم.

13940517000123_PhotoI

وی افزود: تاکنون در هیچ مسابقه‌ای تاکنون شرکت نکرده‌ام اما آموزشگاه‌های مختلفی از وی دعوت کرده‌اند تا در مسابقات آنها حضور یابم.

وی افزود: در نقاشی بیشتر دوست دارم سوژه نقاشی‌هایم کودکان و زنان باشد و در آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه هم ۱۰ اثر به کودکان و زنان اختصاص یافته است.

13940517000130_PhotoI

13940517000146_PhotoI

 

نظرات(۱ دیدگاه)

  1. سید علی سجادی
    (۱۷ اسد ۱۳۹۴)

    با عرض سلام و ادب در پاراگراف اول در این قسمت(کسانی هستند که دست به ظلم و کشتار مردم مظلوم می‌زنند و بالعکس کسانی هستند که در مقابل این ظلم ایستادگی می‌کنند) یک ن جا افتاده که معنی جمله را عوض کرده باید بشود نمیزنند.
    با عرض معذرت

نظر شما چیست؟