هند متعهد به تامین امنیت و رفاه در افغانستان است

  • انتشار: ۳ سرطان ۱۳۹۵
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14002

وزیر امور خارجه هند با تاکید بر عزم جدی هند برای کمک به افغانستان خاطرنشان کرد دهلی نو متعهد به تامین امنیت و رفاه اقتصادی افغانستان است .

سوشما سواراج امروز (پنجشنبه) در مراسمی که باحضور علی احمد عثمانی  وزیر انرژی و آب و عوامل اجرایی ساخت سد سلما در وزارت آب افزود:هند تمام تلاش خود را برای حمایت و رونق اقتصادی افغانستان به کار می گیرد.

وی،ساخت سد سلما در افغانستان را با توجه به ناامنی و حمله به اتباع این کشور را، کاری بسیار مهم دانست و تصریح کرد این اقدام هند نشان دهنده عزم جدی این کشور برای گسترش روابط با افغانستان است .

علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب نیز دراین مراسم در سخنانی با تقدیر از عوامل اجرایی سازنده سد سلما گفت این اقدام دهلی نو می تواند الگویی برای دیگر کشورها باشد.

وی افزود:احداث سد سلما از سوی هند در شرایطی دشوار و در زمانیکه برخی از کشورها به تروریسم دراین کشور دامن می زدند، را قابل تقدیر است .

هند بعد از سقوط طالبان در سال 2001 میلادی،بیش از 2 میلیارد دالر برای اجرای طرح های عمرانی در افغانستان هزینه کرده است و بعد از کشورهای امریکا، انگلیس، ژاپن و آلمان، در ردیف پنجمین کشور عمده کمک کننده به افغانستان قرار دارد.

ساخت سد سلما با هزینه ای حدود 300 میلیون دالر در نزدیکی ولایت هرات در غرب کشور، ساخته شده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟