هند در حال ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان

  • انتشار: ۲۹ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اقتصادبین الملل
  • شناسه مطلب: 38506

دولت هند در راستای کاهش وابستگی این کشور به سوخت های فسیلی مانند ذغال سنگ و نفت در حال ایجاد بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان است.

به گزارش لس آنجلس تایمز، دولت دهلی نو در حال حاضر بر روی ساخت یک پارک خورشیدی وسیع به نام پاواگادا در جنور این کشور کار می کند که انتظار می رود پس از بهره برداری با تولید دو هزار مگاوات، بزرگترین ایستگاه نیروی برق خورشدی جهان باشد.

برای ساخت این پارک میلیون ها قطعه پنل خورشیدی کنار هم قرار گرفته اند تا برق مورد نیاز حداقل 700 هزار خانوار روستایی را تامین کنند.

پروژه مذکور جدیدترین برنامه هند برای سوق دادن این کشور به سوی استفاده از انرژی پاک برای تامین سوخت مورد نیاز مردم به جای سوخت های فسیلی است.

لازم به ذکر است ساخت این نیروگاه های خورشیدی تنها بخشی از برنامه های هند برای مطرح کردن خود به عنوان یک قطب اصلی مبارزه با آلودگی های کره زمین در غیاب آمریکا است. واشنگتن با نادیده گرفتن توصیه های کارشناسان سال گذشته با دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور تصمیم گرفت از معاهده بین المللی آب و هوا خارج شود.

در همین راستا، دهلی نو هفته پیش میزبان اجلاس رهبران ائتلاف بین المللی خورشیدی شد تا با انجام طرحی به ابتکار عمل نارندرا مودی نخست وزیر هند حدود یک تریلیارد دالر منابع مالی لازم برای ترویج استفاده از انرژی خورشیدی در 121 کشور جهان اختصاص دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟