همکاری طالبان با سایر گروه‌های تروریستی مانع‌ صلح است/ طالبان برای کاهش خشونت نباید از آمریکا اجازه بگیرد

  • انتشار: ۱۴ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 84973
جاوید فیصل

شورای امنیت ملی اعلام کرد که همکاری طالبان یا سایر گروه‌های تروریستی، مانعی بر سر راه پروسه‌ صلح خواهد بود.

جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی اظهار داشت: گروه طالبان اخیرا ۴۶ نفر شامل ۳۹ نظامی و هفت غیر نظامی را بر اساس فهرست دولت افغانستان آزاد کرده ‌اند.

وی بیان داشت: آزادی زندانیان بر اساس فهرست ارائه شده‌، یک گام خوب برای صلح است و امیدواریم که طالبان به تعهدات شان برای گفتگوهای صلح عمل کنند تا اعتماد متقابل ایجاد شود.

سخنگوی شورای امنیت ملی با بیان اینکه حملات طالبان از غیر نظامیان قربانی می‌گیرد افزود: کاهش خشونت‌ها برای پیشبرد پروسه‌ صلح یک گام اساسی است و گروه طالبان باید به آن پاسخ مثبت بدهد؛ خشونت‌ها باید کاهش یابد و در شهرها و دهات افغانستان حمله نشود.

جاوید فیصل اضافه کرد: «اگر حرف طالبان این باشد که بحث کاهش خشونت‌ها در توافقنامه‌ صلح با آمریکا نیامده است، باید بگوییم که این دلیل قانع‌کننده‌ای نیست؛ طالبان از افغانستان هستند و نباید از کشور دیگر اجازه بخواهند تا مردم خود را بکشند یا خیر.»

سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی همچنین اظهار داشت: شبکه‌ القاعده، هنوز هم با همکاری طالبان و داعش در افغانستان فعالیت می‌کند. وی از طالبان خواست که روابط خود را به گونه‌ کامل با شبکه‌ القاعده قطع کنند زیرا به گفته‌ او، همکاری طالبان یا سایر گروه‌های تروریستی، مانعی بر سر راه پروسه‌ صلح خواهد بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟