همه مسافران ربوده شده در پکتیا آزاد شدند

  • انتشار: ۲۷ ثور ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 5474

وزارت امور داخله افغانستان اعلام کرده، مسافرانی که روز گذشته از سوی افراد وابسته به گروه طالبان در ولایت پکتیا در جنوب‌شرق کشورربوده شده بودند، (بیشتر بخوانید+) آزاد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از رشد؛ صدیق صدیقی، سخنگوی این وزارت امروز در کنفرانس خبری خود تعداد افراد ربوده شده را ۲۶ نفر اعلام کرد و گفت تمامی این افراد از چنگ طالبان رها شده‌اند.

مقام‌های امنیتی پکتیا روز گذشته تایید کردند که افراد طالبان حوالی ساعت نه با توقف چند موتر مسافربری در مسیر شاهراه عمومی این ولایت، دست‌کم سی مسافر را با خود بردند.

گروه طالبان مسئولیت ربودن این مسافران را بر عهده گرفت و ادعا کرد که اگر این افراد ماموران دولتی نباشند، آزاد خواهند شد.

سخنگوی وزارت داخله در نشست خبری امروز گفت که مردان مسلح ناشناس پس از ربودن بیست و شش مسافر، آنان را به مکان نا معلومی انتقال دادند و پس از این که از آنان تحقیقات می‌کنند، این مسافران را آزاد می‌کنند.

نا امنی در مسیر شاهراه‌های افغانستان و افزایش آدم ربایی در این مسیرها، نگرانی‌ها جدی شهروندان کشور را در پی داشته است.

صدیق صدیقی می‌گوید که وزارت داخله تدابیر شدید امنیتی را برای تامین امنیت شاهراه‌ها روی دست گرفته است.

او گفت که به دلیل تامین امنیت شاهراه‌های کشور، وزارت داخله طرحی را به حکومت پیشنهاد کرده است.

این در حالیست که 31 مسافر كه بیشتر آنها از مليت هزاره‌ هستند، در تاريخ چهارم ماه حوت سال گذشته هنگامی كه به كابل می‌آمدند، در شاهراه كابل- كندهار از ساحه‌ ولايت زابل، از سوي مردان مسلح ناشناس ربوده شدند.

وقوع اين رويداد در شبكه های اجتماعی و مدنی بازتاب منفی گسترده يافت و افزون بر آن، خانواده هاي ربوده شدگان از حدود 52 روز بدينسو در اعتراض به آنچه بی‌توجهی حكومت در امر رهايی ربوده شدگان عنوان ميكنند، در پارك زرنگار شهر كابل خيمه های تحصن برپا كرده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟