همزمان با احتمال حمله آمریکا به سوریه، جنگنده روسی بر فراز ناو آمریکایی به پرواز درآمدند

  • انتشار: ۲۱ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 39474

رسانه های خبری از پرواز چند باره جنگنده های روسیه بر فراز یک ناوشکن آمریکایی در دریای مدیترانه و در نزدیکی سواحل سوریه خبر دادند.

راشاتودی از پرواز چهار جنگنده روسی بر فراز ناو موشک انداز آمریکایی «دونالد کوک» خبر دادند.

راشاتودی امروز (سه شنبه) با اشاره به اینکه ناو آمریکایی در 100 کیلومتری سواحل سوریه در شرق دریای مدیترانه است، افزود: هواپیماهای روسی پس از آنکه ناو آمریکایی به پایگاه دریایی روسیه در طرطوس سوریه نزدیک شد، به پرواز درآمدند و بر فراز آن نیز پرواز کردند.

همچنان روزنامه حرییت ترکیه در این باره گزارش داد، که این ناوشکن نیروی دریایی آمریکا در فاصله ۱۰۰ کیلومتری بندر طرطوس در غرب سوریه مشاهده شده که یک پایگاه دریایی روسیه در آن جا قرار دارد.

در همین حال، رسانه های خبری آمریکا نیز از برخی منابع در وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) نقل کردند که ناوشکن مذکور یکی از بنادر قبرس را به سوی سوریه ترک کرده و مجهز به ۶۰ موشک بالدار توماهوک می باشد.

این در حالی است که پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا متعهد شده که در واکنش به ادعای حمله شیمیایی در شهر دوما در منطقه غوطه شرقی در حومه شرقی دمشق، پایتخت سوریه، یک اقدام سریع انجام دهد و تاکید کرده که در این زمینه تمامی گزینه ها از جمله اقدام نظامی روی میز است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟