همزمان با آغاز تظاهرات؛ نیروهای امنیتی رهبران جنبش را تهدید کردند

  • انتشار: ۲۷ ثور ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 12929

ده ها هزار تن از باشندگان پایتخت صبح امروز( دوشنبه) در اعتراض به تغییر مسیر لین برق توتاپ از ده مسیر جاده های پایتخت به راه پیمایی آغاز کرده و به سوی ارگ ریاست جمهوری در حرکت هستند.

به گزارش خبرگزاری اطلس، راه پیمایی از ساحه قلعه نو در غرب کابل آغاز شده و رفته رفته در هر مسیر به جمع معترضان افزوده می شود. در میان معترضان برخی شخصیتهای سیاسی از جمله کریم خلیلی و شماری از نمایندگان مجلس حضور دارند.

ده ها هزار معترض با سر دادن شعار های روشنایی و عدالت به سوی ارگ ریاست جمهوری در حرکت هستند.

برخی از معترضان دسته های گل با خود حمل می کنند تا به مقام های حکومت و جهانیان نشان دهند که راه پیمایی آنان مسالمت آمیز است و در برابر یک تصمیم غیرعادلانه به میدان آمده اند. این در حالی است که وزارت امور داخله جاده های منتهی به ارگ ریاست جمهوری را با گذاشتن کانتینر ها مسدود کرده است.

مشاهدات عینی نشان می دهد که نیروهای پولیس با گذاشتن کانتینرها به روی جاده دیوار بلندی را برای جلوگیری از عبور معترضان ساخته اند. و نیز با گذاشتن کانتینرها در جاده های پایتخت، قسمت های شرق کابل را از غرب جدا ساخته اند تا معترضان با هم یکجا نشوند.

از سوی دیگر، منابع امنیتی کابل هشدار دادند که به هر دلیلی تظاهرات جنبش روشنایی به آشوب کشیده شود، ۱۸ نفر از جمله «کریم خلیلی» معاون دوم رئیس‌جمهور سابق دستگیر خواهد شد.

جنرال «گل نبی احمدزی» فرمانده پادگان نظامی تأمین امنیت شهری در کابل اعلام کرد: در صورت به آشوب کشیده شدن تظاهرات جنبش روشنایی عاملان راه اندازی این تظاهرات دستگیر خواهند شد.

وی در نشستی خبری که در کابل برگزار شد اظهار داشت: حتی در صورت وقوع حملات تروریستی مانند حملات انتحاری، بمب گذاری و حملات راکتی در مسیر تظاهرات مردم و محل تجمع تظاهرات کنندگان عاملان این اعتراضها دستگیر می‌شوند.

احمدزی در این نشست خبری اسامی ۱۸ نفر را به عنوان عاملان اصلی راه‌اندازی تظاهرات روشنایی اعلام کرد.

در بین افراد اعلام شده اسامی «محمد کریم خلیلی» رهبر حزب وحدت اسلامی و معاون دوم رئیس‌جمهور سابق افغانستان و «صادق مدبر» رئیس اداره امور در زمان ریاست جمهوری حامد کرزی به چشم می خورد.

همچنین در این فهرست ۱۸ نفره اسامی چهار نفر از اعضای پارلمان افغانستان به شمول «احمد بهزاد»، «لطیف پدرام»، «ناهید فرید» و «عارف رحمانی» نیز وجود دارد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟