همدردی پاکستانی ها با آسیب دیدگان حمله هوایی کندز

  • انتشار: ۲۰ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 39422

بعد از حمله هوایی نیروهای امنیتی بر یک گردهمایی طالبان در ولسوالی دشت ارچی ولایت کندز، پاکستانی ها ضمن ابراز همدردی با کشته شدگان این حادثه، حمله را محکوم کردند.

بعد از حمله هوایی نیروهای ارتش ملی بر یک تجمع طالبان در ولسوالی دشت ارچی ولایت کندز، در روزهای گذشته تعدادی از احزاب و شخصیت های پاکستانی از جمله مولانا فضل الرحمان که از حامیان طالبان نیز شمرده می شود، با آسیب دیدگان این حمله ابراز همدردی و این حمله را محکوم کردند.

همچنان بعضی از احزاب سیاسی مانند جماعت اسلامی پاکستان و شهروندان این کشور در خاک پاکستان در پیوند به حمله دشت ارچی دست به اعتراض زدند و آنرا محکوم کردند.

بعد از این حمله مولانا فضل الرحمان رهبر حزب جمعیت علمای پاکستان که پدر معنوی طالبان افغان نیز به حساب می آید، ضمن محکوم کردن حمله هوایی نیروهای ارتش در ولسوالی دشت ارچی ولایت کندز بر یک گردهمایی طالبان، مردم به راهپیمایی فراخوانده بود.

فضل‌الرحمن به رسانه‎های پاکستانی گفته‎است که این حمله هوایی بر شاگردان مدرسه صورت گرفته‎است و در اثر آن اطفال کشته شده‎اند.

این مولانای پاکستانی همچنان گفته‎بود که هدف قرار دادن اطفال دشمنی آشکار با اسلام و مسلمانان می‎باشد، اما وزارت دفاع افغانستان کشته شدن افراد ملکی در این حمله را رد کرده‎بود.

وزارت دفاع گفته است که در حمله هوایی نیروهای ارتش، بر مرکز طالبان صورت، ۱۸ فرمانده این گروه کشته و ۱۳ تن دیگرشان زخمی شده‌اند.

همچنین، در حمله‌ی هوایی نه غیرنظامی کشته و بیش از ۵۰ تن دیگرشان زخمی شده‌اند. با این حال، هنوز روشن نیست که غیرنظامیان در حمله‌ی هوایی ارتش آسیب دیده‌اند یا از سوی طالبان.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟