همایش هزاران تن از طرفداران ائتلاف نجات افغانستان در شبرغان

  • انتشار: ۲۹ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 29198

هزاران تن از مردم جوزجان و برخی ولایت‌های دیگر در شمال کشور با راه اندازی همایش بزرگی در شهر شبرغان مرکز این ولایت، حمایت‌شان را از ائتلاف برای نجات مردم افغانستان اعلام کردند.

در این همایش مردم جوزجان با سر دادن شعارهای “جنرال دوستم برای ما خط سرخ است”، “اشرف غنی حیا کن جنرال دوستم را صدا کن”، حمایت‌شان را از رهبران ایتلاف ملی نجات افغانستان اعلام کردند و تاکید ورزیدند که در برابر هرگونه توطئه ایستادگی خواهند کرد.

بشیر احمد ته ینج سخنگوی حزب جنبش ملی افغانستان در سخنانی در همایش گفت که جنرال دوستم، معاون اول رییس جمهور به زودی به افغانستان بر می‌گردد.

بشیر احمد ته ینج خاطرنشان ساخت که حرکت این ایتلاف دشمنان داخلی و بیرونی نظام را به شدت تکان داده و می‌دانند که هر تصمیمی را ایتلاف نجات بگیرد، نجات‌بخش افغانستان و سرنوشت‌ساز است.

آقای ته ینج گفت “هیچ مشکلی سر راه جنرال دوستم وجود ندارد که در کشورش حاضر شود و بنا بر مصروفیت‌هایی که دارد، منتظر تشریف‌آوردنش در آیندۀ خیلی نزدیک هستیم ولی این توقع را از رییس جمهور افغانستان داریم که اجازه ندهد نبود جنرال دوستم به دشمنان کشور مورال و به نیروهای امنیتی یاس و ناامیدی بیاورد.”

او خطاب به رییس جمهور غنی گفت “اگر منحیث زعیم افغانستان دل‌سوزی به ملت و وفا به وعده و قولت داشته باشی، برو ترکیه احوال جنرال دوستم را بگیر و از او خواهش کن که امروز افغانستان به وجودت نیاز دارد.”

سخنگوی حزب جنبش از رییس جمهور به شدت انتقاد کرده گفت که اگر حمایت جنرال دوستم نبود، داکتر اشرف غنی امروز رییس جمهور افغانستان نبود.

ایتلاف نجات افغانستان به رهبری جنرال رییس حزب جنبش، جنرال عطامحمد نور والی بلخ و محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی و رییس حزب وحدت مردم افغانستان، دوماه پیش تشکیل شد.

رهبران این ایتلاف می گویند که هدف آنان آوردن اصلاحات در حکومت و پایان دادن به انحصار قدرت در ارگ ریاست جمهوری می باشد. تاهنوز همایشهای در حمایت از ایتلاف نجات در برخی ولایات برگزار شده و قرار است این ایتلاف موجودیت اش را طی همایشی بزرگی در کابل اعلام کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟