«ائتلاف نخبگان علیه تروریسم» آغاز بکار کرد

  • انتشار: ۲۰ دلو ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 12223

همایش ائتلاف نخبگان علیه تروریسم با حضور اندیشمندان ، فعالین حقوق بشر، کارشناسان، نخبگان ، دانشگاهیان و مسئولان عالی رتبه صبح امروز سه شنبه 20 دلو (بهمن) در سالن همایشهای صدا و سیمای ایران برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری اطلس، دکتر داوود عامری دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی ضمن خوشامد گویی در سخنان خود اظهار داشت: ما معتقدیم رسیدن به عدالت و صلح جهانی جز در سایه تعامل ، همفکری و همچنین گفگتوی مشترک نخبگان ملی و جهانی حاصل نمیشود.

وی افزود: جوهره اصلی حقوق بشر پاسداری از حیثیت و کرامت انسانی است و همه ی انسانها دارای حیثیت و حقوقی برابر با یکدیگر هستند.

دکتر داوود عامری اضافه کرد: امروزه اقداماتی در اقصی نقاط جهان و به ویژه در منطقه مهم و حساس غرب آسیا به دلایل و انگیزه های مختلف صورت می پذیرد که اصل مهم کرامت انسانی و حق زندگی در صلح را برای انسان های بی گناه بر هم زده است.

وی خاطر نشان کرد: تروریسم یک پدیده نو و منحصر عصر حاضر نیست در طول تاریخ تا عصر حاضر همراه بشریت بوده است.

مجمع جهانی صلح اسلامی ضمن تقدیر از همه نخبگان فعال در این همایش آنها را به کمک به این ائتلاف مقدس برای تحقق صلح عادلانه دعوت نمود.

دکتر ده شیری استاد دانشگاه ،پژوهشگر فرهنگ و روابط بین الملل در خصوص راهکارهای فرهنگی در مبارزه با تروریسم تکفیری گفت:تروریست ها سعی بر این دارند از ابزارهای فرهنگی سوء استفاده کنندو سعی بر تخریب میراث فرهنگی دارند.

وی افزود : جامعه بین المللی برای برگرداندن میراث فرهنگی که داعش از کشور عراق قاچاق نموده است باید اقداماتی انجام دهد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟