هلمند در محاصره طالبان

  • انتشار: ۱۷ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14607

منابع از ولایت هلمند می‌گویند طالبان دو روز می‌شود که حمله‌های خود را بر ولسوالی‌ها و مرکز ولایت لشکرگاه آغاز کرده‌اند، اگر چه پیش‌روی‌های شان به سوی مرکز ولایت لشکرگاه متوقف شده، ولی یک موقعیت استراتیژیک را در لشکرگاه به کنترول گرفته‌اند که بیشتر راه‌ها به سوی لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند را بسته‌است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از هشت صبح؛ کشت تریاک و قاچاق مواد مخدر، موجودیت پولیس‌های خیالی و سواستفاده‌ی فرصت‌طلبان، باعث شده است که هلمند و شهر لشکرگاه مرکز این ولایت، هر ازگاهی تا آستانه‌ی سقوط پیش برود.

نسیمه نیازی، نماینده‌ی هلمند در مجلس نمایندگان، می‌گوید: «از دیروز به این‌سو، بر شهر لشکرگاه، طالبان عملیات را آغاز کرده‌اند، ولی پیش‌روی‌های‌شان به سوی شهرزیاد نشده، اما شهر در حالت محاصره است به خاطر این که طالبان تندی [تپه‌ی] سرکارِ لشکرگاه را گرفته‌اند و مردم به بیرون رفته نمی‌توانند.»

بانو نیازی می‌گوید که تندی [تپه‌] سرکار که استراتژیک‌ترین موقعیت شهر لشکرگاه است، به دست طالبان افتاده است. او می‌گوید که تصرف این منطقه به دست طالبان، بسیاری از مسیرها به سوی لشکرگاه از جمله راه هلمند – قندهار و هلمند کابل را به روی ترافیک بسته است.

سرکار، از مربوطات مرکز ولایت هلمند است و دوراهی‌ای مهمی را در لشکرگاه شکل داده است.

نسیمه نیازی، نماینده‌ی هلمند در مجلس نمایندگان می‌گوید که طالبان به تخریب پل‌ها در این منطقه دست زده و به گونه‌ی قطعی، راه‌ها را بسته‌اند.

او می‌گوید: «در این مسیر، سه پل و پلچک وجود داشت که طالبان آن‌ها را با انفجار ماین، ویران کرده‌اند.»

این نماینده‌ی هلمند، وضعیت در لشکرگاه و دیگر نقاط هلمند را مهارناشده می‌داند و می‌گوید: «هنوز وضعیت مهار نشده و قوت‌های تازه‌دم نیز به هلمند نرفته‌اند، از سران امنیتی هم خبری نیست و طالبان در پی تصرف این ولایت‌اند.»

محمدرسول زازی، سخنگوی قول اردوی ۲۱۵ میوند مستقر در هلمند می‌گوید که طالبان در ولسوالی نادعلی، به خانه‌های باشندگان پنهان شده‌اند و این موضوع، کار نیروهای امنیتی در پاک‌سازی این ولایت از وجود هراس‌افگنان را به مشکل مواجه کرده است.

آقای زازی می‌گوید که فصل سبز و موجودیت جوی‌بارها، باعث شده است که عملیات نیروهای امنیتی در این ولسوالی کُند باشد.

در همین حال، حیات الله حیات، والی هلمند در جنوب کشور به مردم ولسوالی نادعلی این ولایت اطمینان داده است که بزودی طالبان را از مناطق مسکونی آن‌ها خارج می‌کند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟