هلاکت 13 فرمانده داعشی توسط هواپیمای جنگی عراق؛ احتمال زخمی شدن بغدادی

  • انتشار: ۲۶ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 18061

هواپیماهای جنگی ارتش عراق به خانه‌ای در غرب این کشور حمله کردند که گفته می‌شود در آن ابوبکر بغدادی رهبر گروه حکومت اسلامی، داعش، با فرماندهان ارشد این گروه، دیدار داشته است.

گزارش خبرگزاری رویترز در روز دوشنبه ۲۵ دلو حاکی است که ارتش عراق در اطلاعیه‌ای به نام ۱۳ فرمانده گروه داعش اشاره کرده که گفته می‌شود در حمله هواپیماهای جنگی‌ اف ۱۶ ارتش عراق کشته شده‌اند.

با این حال در این فهرست نام ابوبکر بغدادی، رهبر گروه داعش، به چشم نمی‌خورد.

بر پایه اطلاعیه ارتش عراق، رهبر داعش هفته گذشته از شهر رقه در سوریه به منطقه مرزی القائم در عراق رفته بود تا با فرماندهان این گروه بر سر سقوط موصل و تعیین جانشین برای خود مذاکره کند.

این اطلاعیه همچنین می‌گوید که علاوه بر این محل نشست فرماندهان گروه حکومت اسلامی، سه موضع دیگر گروه داعش هم مورد حمله هوایی قرار گرفته و ۶۴ شبه‌نظامی وابسته به این گروه در این حملات کشته شده‌اند.

رویترز می‌نویسد، ابوبکر بغدادی که نام اصلی‌اش ابراهیم سامرایی است تا کنون در چندین حمله زخمی شده است.

این گزارش می‌نویسد آخرین بار که پیامی عمومی از رهبر داعش منتشر شده، به ماه نوامبر سال ۲۰۱۶، نزدیک به سه ماه پیش، بر می‌گردد که او در آن از نیروهای داعش خواست از موصل، اصلی‌ترین محل حضور این گروه در عراق، دفاع کنند.

نیروهای عراقی، ماه گذشته مرحله نخست بازپس‌گیری موصل را با پاکسازی شبه‌نظامیان داعش از بخش شرقی این شهر، به انجام رساندند.

بر پایه گزارش رویترز نیروهای داوطلب مردمی عراق (حشد الشعبی) همزمان در غرب موصل مشغول مقابله با نیروهای داعش هستند تا از متواری شدن آنها به سوریه پیشگیری کنند.

روز جمعه وزارت دفاع آمریکا خبر داده بود که رشید قاسم یکی از فرماندهان ارشد گروه حکومت اسلامی، داعش، توسط یک هواپیمای بدون سرنشین، در نزدیکی موصل هدف قرار گرفته است.

در این زمینه گرچه منابع امنیتی در فرانسه از احتمال کشته شدن رشید قاسم، که ملیت فرانسوی دارد، خبر داده‌اند اما پنتاگون می‌گوید که در حال بررسی نتایج این حمله است و پس از آن در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

فرمانده ارشد آمریکا در عراق به تازگی پیش‌بینی کرده بود که بازپس‌گیری دو شهر موصل در عراق و رقه در سوریه ظرف شش ماه آینده عملی خواهد شد.

این دو شهر، در کنار بخش‌های بزرگی از سوریه و نزدیک به یک سوم خاک عراق، در جریان پیش‌روی گسترده نیروهای داعش در سال ۲۰۱۴ میلادی، به تصرف این گروه درآمدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟