هفت حزب عجیب و غریب در جهان!

  • انتشار: ۲۰ حوت ۱۳۹۹
  • سرویس: بین المللگوناگون
  • شناسه مطلب: 108317

احزاب مختلفی در جهان وجود دارد که شاید نام آن‌ها هم به گوش ما نخورده باشد و شنیدن نام آن‌ها ما را به شگفتی وادارد. اشکال و رویکرد احزاب مختلف سیاسی از یک کشور به کشور دیگر متفاوت است. این رویکرد‌ها بر اساس فرهنگ‌ها و سیاست‌های کشور‌های مختلف متفاوت است. از احزاب دینی و نظامی گرفته تا برخی کشور‌ها که تنها دو حزب دارند و یا برخی کشور‌ها که هیچ حزبی در آن نیست، تا کشور‌هایی که در آن هزاران حزب وجود دارد. در زیر به هفت حزب عجیب و غریب در جهان اشاره خواهیم کرد.

۱- حزب خون آشام‌ها و بت پرستان در آمریکا

این حزب در سال ۲۰۰۵ از سوی کشتی گیر معروف، «جاناتان شارکلی» تأسیس شد. این حزب نماینده راست افراطی است؛ حزبی که با پیش زمینه لیبرال بوده، اما در آن برخی تغییرات ریشه‌ای رخ داده است.

۲- حزب کرگدن کانادا

این حزب در سال ۱۹۶۳ تا سال ۱۹۹۳ میان افکار عمومی شروع به تبلیغات کرد. این حزب وعده‌های عجیب و غریب برای حل مشکلات در کانادا می‌دهد. به طور مثال این حزب پیشنهاد رهایی از جریمه‌ها از طریق لغو تمامی قوانین را می‌دهد و یا پیشنهاد می‌دهد آمریکا را تصرف خواهد کرد. از دیگر وعده‌های این حزب، کشیدن قطب شمال به سوی قطب جنوب با این استدلال است که اگر کنترل قطب جنوب را به دست گیریم، در صورتی که جنگ سردی شکل گیرد، خواهیم توانست همه را شکست دهیم.

۳- اتحادیه عناصر خجالتی کار در دانمارک

این حزب دانمارکی در سال ۱۹۷۹ توسط کمدین مشهور «جیکوب هاگارد» تأسیس شد. جیکوب هاگارد خواهان فضایی بهتر و هدایایی بهتر در کریسمس و نیز مبلمان و اثاثیه‌ای شیک‌تر است.

از خوش شانسی، این حزب موفق شد یک کرسی را در پارلمان دانمارک در سال ۱۹۹۴ ببرد. این حزب همچنین قدرت فراوانی در حفظ وعده‌های خود دارد.

۴- حزب رسمی هیولا‌های دیوانه در انگلیس

این حزب می‌گوید حزب رسمی دیوانه‌ها و کلاهبرداران در انگلیس است که از سوی دیوید ساچ (David Sutch) خواننده رسمی تیم (Screaming Lord sutch & the egages) درست شده است.

این حزب توانسته محبوبیت خود را به اثبات برساند؛ همچنانکه توانست با بسیاری از احزاب دیگر رقابت کند.

۵- حزب عاشقان آبجو در لهستان

این حزب اندکی پس از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی در لهستان شروع به فعالیت کرد. مسئولیت حزب به عهده «جانوسز ریوینسکی» (Janusz Rewiński) بود.

این حزب با هدف انجام کار‌هایی که میادین سیاسی در لهستان و جهان عهده دار آن نبودند، شکل گرفته بود و آن رهایی از اعتیاد به الکل از طریق ترویج آبجو بجای مشروبات الکلی دیگر بود.

۶- حزب «بسیار جدی» در استرالیا

این حزب توانست نامزد‌های خود را در دهه هشتاد میلادی وارد فهرست‌های انتخاباتی پارلمان استرالیا کند. این حزب در دوره جنگ میان استرالیا و آرژانتین مشهور شد؛ چرا که حمایت معتقد بود حمایت از سواحل استرالیا از حمله آرژانتین می‌تواند به شیوه‌ای ساده به انجام برسد.

۷- حزب سگ دو دُم مجارستان

این حزب در مجارستان در سال ۲۰۰۰ تأسیس شد؛ اما به عنوان حزبی اثرگذار، به جز در سال ۲۰۱۴ ظاهر نشد. هدف اصلی این حزب تمسخر نخبگان سیاسی از طریق نقاشی دیواری و دیوار نویسی است.

این حزب به هواداران خود وعده زندگی جاودانه، یک روز کار در هفته و مالیات پایین را می‌دهد.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟