هشدار نامزدان ریاست جمهوری به رهبران حکومت

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 62074

اعضای شورای نامزدان ریاست جمهوری، با تاکید بر این که فردا آخرین روز کاری حکومت وحدت ملی می باشد هشدار دادند، دوام کار سران حکومت پس از اول جوزا زمینه‌ساز بی‌ثباتی سیاسی در کشور خواهد شد.

«محمد حنیف اتمر» نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز دوشنبه (30 ثور) در یک نشست خبری با حضور سران احزاب سیاسی، اعضای نهادهای جامعه مدنی و علمای دینی تصریح کرد: ادامه کار رییس جمهور به وجاهت و وقار جایگاه ریاست جمهوری صدمه زده و زمینه‌ساز بی‌ثباتی سیاسی در کشور خواهد بود به این دلیل آقای غنی در اول جوزا باید از سمتش کناره‌گیری کند.

وی، دوام کار اشرف غنی پس از اول جوزای امسال را دادن پاداش به ناکامی‌های پنج ساله، قانون شکنی‌ها و ایجاد افتراق قومی از سوی رییس جمهور خوانده گفت که چنین پاداشی را قانون اساسی برای رییس حکومت در نظر نگرفته و افرادی از کیسه خلیفه برای رییس جمهور می‌بخشند.

به نوشته جمهور؛ رییس تکت انتخاباتی صلح و اعتدال هشدار داد که اگر آقای غنی به قانون اساسی مبنی بر ختم کارش در اول جوزا و دوره کار پیشبینی شده در طرح شورای نامزدان تمکین نکند، بحران و بی‌ثباتی به میان آمده و شورای نامزدان نیز به اقدام‌های سراسری صلح آمیز دست خواهند زد.

این در حالی است که سخنگوی رییس جمهور، موضع گیری امروز شورای نامزدان ریاست جمهوری را تکرار حرف‌های گذشته عنوان کرده و بر صلاحیت داشتن دادگاه عالی برای تفسیر قانون اساسی و تمدید حکومت تاکید کرده است.

هارون چخانسوری سخنگوی ریاست جمهوری در صفحه فیسبوکش نوشت:«یگانه مرجع تفسیر قانون اساسی ستره محکمه جمهوری اسلامی افغانستان می‌باشد و هر نوع ترتیبات به اصطلاح “حکومت موقت و یا سرپرست” خلاف قانون اساسی و نظام است.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟