هشدار نامزدان ریاست جمهوری به ادامه کار حکومت وحدت ملی پس از اول ماه جوزا

  • انتشار: ۲۴ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 61342

شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، امروز (24 ثور) با صدور یک اعلامیه مشترک خواهان ایجاد حکومت سرپرست پس از پایان کار حکومت وحدت ملی شدند.

در اعلامیه آمده است که دوام کار حکومت پس از اول جوزا غیر قانونی است و سران حکومت که کاندیدان انتخابات نیز هستند از اعتماد ملی برای مدیریت دو پروسه بزرگ ملی انتخابات و مصالحه برخوردار نیستند.

اعلامیه افزوده که حکومت سرپرست برای مدیریت انتخابات و روند صلح پس از اول جوزای سال جاری باید ایجاد شود و سران حکومت با تمکین به یک اجماع کلان سیاسی یا خود با انصراف از نامزدی در انتخابات عهده‌دار سرپرستی شوند و یا سرپرستی را به عهده تیمی بگذارند که در چهارچوب یک اجماع سیاسی انتخاب می‌شود.

اعلامیه مشترک کاندیدان انتخابات ریاست جمهوری، دوام حکومت وحدت ملی را پس از اول جوزای سال جاری با هیچ بهانه‌ای پذیرفتنی ندانسته و تاکید کرد که شورای نامزدان به ایجاد اجماع سیاسی، جلب حمایت مردم و مشوره با جامعه جهانی به ترتیب برای اجرای طرح روی کار آمدن حکومت سرپرست دست خواهند زد.

محمدحنیف اتمر رییس تیم انتخاباتی صلح و اعتدال در نشست خبری کاندیدان هشدار داد اگر سران حکومت به طرح شورای کاندیدان که از اجماع سیاسی و حمایت مردم برخوردار است، بی‌توجهی نشان داده و به کار خود پس ازاول جوزا دوام دهند، شورای کاندیدان انتخابات ریاست جمهوری، بدون اخلال نظم عامه به اقدام‌های مردمی و سراسری دست خواهند زد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟