هشدار مردم فاریاب: اگر حکومت به سیاست فاشیستی خود ادامه دهد، دست به قیام می زنیم

  • انتشار: ۱۰ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 43312

تعدادی از باشنده های ولایت فاریاب در نشستی در این ولایت خواستار بازگشت دوستم به کشور شدند. آنان هشدار دادند که اگر حکومت به سیاست های فاشیستی خود ادامه دهد، دست به قیام خواهند زد.

صدها تن از باشندگان فاریاب امروز (پنجشنبه) در یک گردهمایی خواهان بازگشت عبدالرشید دوستم، معاون نخست رییس جمهور به کشور شدند.

آنان حکومت مرکزی را در تأمین امنیت ولایت فاریاب به بی‌کفایتی متهم می‌کنند و هشدار می‌دهند که اگر حکومت به سیاست‌های «فاشیستی» خود پایان ندهد و زمینۀ بازگشت جنرال دوستم را مهیا نکند، دست به قیام خواهند زد.

جمال‌ناصر فرهمند، یکی از اشتراک‌کنندگان این گردهمایی می‌گوید، هر روز ده‌ها تن در نتیجۀ ناامنی‌های فاریاب کشته‌ می‌شوند، اما حکومت کوچکترین توجهی به این ولایت نمی‌کند.

این در حالیست که بیش از یک سال می شود جنرال دوستم در خارج از کشور به سر می برد. او بعد از درگیری با احمد ایشچی به ترکیه رفت و تا هنوز به کشور بازنگشته است.

نزدیکان جنرال دوستم تاکنون چندین باز از بازگشت او به کشور خبر داده اند، اما آقای دوستم تاکنون موفق نشده است که به افغانستان بازگردد.

هر چند آقای دوستم می گوید که برای تداوی به ترکیه رفته، اما یک بار رولا غنی همسر رئیس جمهور در گفتگو با یک رسانه خارجی گفته بود که او به دلیل آزار احمد ایشچی در تبعید به سر می برد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟