هشدار مخالفان مسلح به مردم سرپل/ مراسم عروسی را در سالن های عروسی برگزار نکنید

  • انتشار: ۲۶ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 26479

مخالفین مسلح دولت مانع برگزاری مراسم عروسی در سالن های عروسی شهر سرپل شده‌است. تعدادی از شهروندان در سرپل می گویند؛ مخالفان مسلح دولت هشدار داده اند که در صورتیکه مراسم عروسی شان را در سالن های عروسی برگزار کنند، کشته خواهند شد.

شماری از خانواده‌ها می‌گویند که مخالفین مسلح دولت هشدار دادند که اگر مراسم عروسی شان‌را در هوتل‌های شهر سرپل برگزار و یا تجلیل کنند کشته خواهند شد.

دراین اوآخر مخالفین مسلح دولت هشدار دادند که بر اساس آن هیچ یکی از خانواده‌ها نمی‌توانند در هوتل‌های شهر سرپل مراسم عروسی شان‌را برگزار کنند.

بگفتۀ این خانواده‌ها مخالفین مسلح دولت با پخش اطلاعیه‌ها در شهر چندین بار تهدید کرده‌اند که اگر مراسم عروسی شان‌را در هوتل‌ها تجلیل کنند کشته خواهند شد.

تاج محمد خراسانی به رادیو آزادی گفته است بیشتر از یک ماه می‌شود که دروازه‌های هوتل‌های خصوصی سرپل به‌روی مراجعین بسته‌است.

او گفت: “یکی از هوتل‌های شهر ما بنام هوتل الماس از طرف شب، توسط راکت هدف قرار گرفت، اما اصابت نکرد، از آن زمان به این طرف چندین بار اخطار دادند که دیگر مردم به هوتل‌ها نروند و اگر مراسمِ در هوتل‌ها برگزار گردد در آن صورت با انفجار و انتحار از بین خواهند برد.”

به‌گفتۀ خراسانی، منع شدن رفتن خانواده‌ها به هوتل در این روزها یک نگرانی جدی برای مردم سرپل شده و خانواده‌ها مراسم عروسی شان‌را برای فعلاً در ولایات همجوار مانند بلخ و جوزجان تجلیل می‌کنند.

وی از دولت خواست تا در زمینه تأمین امنیت خانواده‌ها چاره ای بیاندیشد.

اما ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرده گفت که اگر چنین کاری از سوی مخالفین مسلح دولت انجام شده باشد در آن صورت از سوی مقامات محلی تعقیب خواهد شد.

امانی گفت به‌خاطر شکایت از این معضله تا به حال هیچ یکی از مردم سرپل به آن‌ها مراجعه نکرده‌اند.

سرپل یکی از ولایات در شمال کشور است که هر از گاهی شاهد ناامنی هایی نیز است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟