هشدار صریح روسیه به اسرائیل

  • انتشار: ۲۵ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 10752

روزنامه السفیر به نقل از منابع دیپلماتیک آگاه نوشت مسکو در پی تجاوز جنگنده‌های اسراییلی به حریم هوایی سوریه و فضای حیاتی روسیه در این کشور و نزدیک مرزهای لبنان و سوریه از سمت شمال به تل‌آویو هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از افغان پیپر، این روزنامه افزود این هشدار پس از آن صورت گرفت که رادارهای هوایی روسیه صبح روز پنجشنبه اول اکتبر جاری، نزدیک شدن جنگنده‌های اسراییلی به حریم هوایی سوریه را رصد کردند و بلافاصله پس از آن، جنگنده‌های روسی، جنگنده‌های اسراییلی راهنگام پرواز در آسمان منطقه عکار رهگیری(و وادار به ترک منطقه) کردند.

روسیه به صراحت به اسراییل هشدار داده است که «ورود جنگنده‌های اسراییلی به حریم هوایی سوریه به بهانه تیراندازی و شلیک ممنوع است» که در پی این هشدار، جنگنده‌های اسراییلی بلافاصله با تسلیم شدن در برابر این هشدار، مسیر خود را تغییر دادند.

بر اساس گزارش السفیر، مفاد پیام روسیه که رژیم اسراییل دریافت کرد، این است که اسراییلی‌ها نباید به حریم هوایی سوریه نزدیک شوند.

این روزنامه نوشت جنگنده‌های اسرائیلی که هر روز به سمت مرزهای شمالی لبنان به پرواز درمی‌آیند، مسیر خود را بر فراز دشت عکار تغییر می‌دهند و آنگاه به پرواز شناسایی در آب‌های منطقه‌ای لبنان تا آب‌های منطقه‌ای سوریه با هدف کنترل حرکت کشتی‌ها در بندر طرطوس و فرود و پرواز جنگنده‌ها از فرودگاه لاذقیه دست می‌زنند، زیرا به گفته یک منبع امنیتی لبنانی از این می‌ترسند که روس‌ها یا ایرانی‌ها موشک‌هایی را که برهم زننده موازنه قوا با حزب‌الله است، منتقل کنند.

السفیر افزود این منبع لبنانی گفت نکته قابل توجه برای ارتش لبنان، کاهش پرواز جنگنده‌های اسراییلی در فضاهای شمالی پس از اول اکتبر است، این در حالی است که آهنگ پرواز جنگنده‌های اسراییلی در دیگر مناطق لبنان حفظ شده است، و این رژیم نقض حریم دریایی لبنان را تشدید کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟