هشدار رییس پیشین سازمان سیا از وقوع جنگ های داخلی پس از خروج امریکا از افغانستان

  • انتشار: ۲۷ سنبله ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 69129

«دیوید پترائوس» رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) هشدار داد که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان سبب آغاز جنگ داخلی جدیدی در این کشور خواهد شد.

پترائوس در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «هیل» گفت که پس از خروج نظامیان امریکایی از افغانستان، طالبان می‌توانند جنگ داخلی دیگری را در این کشور دامن بزنند.

او اظهار داشت: «من در مورد عملکرد طالبان پس از خروج نیروهای ما از افغانستان شک و تردید جدی دارم، پس از ترک افغانستان، این کشور چگونه اداره خواهد شد و آیا افغانستان گرفتار جنگ داخلی دیگری نخواهد شد؟ من در همه این موارد تردید دارم.»

رییس پیشین سی.آی.ای با اشاره به خروج قشون سرخ شوروی از افغانستان و آغاز درگیری‌های داخلی پس از آن، گفت که این کشور قبل از این هم شاهد چنین وضعیتی بوده‌است.

او جنگ‌های داخلی را دوره‌ای تاریک در تاریخ افغانستان خواند و گفت: «این دوره‌ای تاریک در تاریخ افغانستان بود. کابل به ویرانه تبدیل شده‌بود، و من معتقد هستم که در صورت خروج امریکا از افغانستان، شما شاهد بازگشت همان وضعیت خواهید بود.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پیش از این مقام‌های امریکایی و نماینده‌های گروه طالبان به خروج نیروهای امریکایی از افغانستان توافق کرده‌بودند؛ اما امضای این توافقنامه پس از یک حمله طالبان در کابل و کشته‌شدن یک سرباز امریکایی در آن از سوی رییس جمهوری امریکا لغو شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟