هشدار امرالله صالح به اشرف غنی در مورد زیرپا نهادن تعهدات حکومت وحدت ملی

  • انتشار: ۲۰ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیسیاست
  • شناسه مطلب: 43676

در پی حکم رئیس جمهور اشرف غنی مبنی بر برکناری علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب، امرالله صالح رئیس سابق امنیت ملی می گوید که اگر اشرف غنی بروی تعهدات خود پا بگذارد، باید انتخابات بعدی زیر اداره موقت صورت بگیرد.

امرالله صالح رئیس سابق امنیت ملی در واکنش به برکناری آقای عثمانی از مقامش در وزارت انرژی و آب در صفحه فیسبوک خود نوشته است، حکومت وحدت ملی افغانستان در ذات و محتوا یک اداره ایتلافی است که ریشه و اساسش توافق دو جناح بخاطر ابا از جنگ داخلی بود.

او نوشته است، حکومت های ایتلافی در سراسر دنیا تا زمانی بقا دارند که طرفین به تعهدات خود وفادارند و الی با عدول و سرپیچی از تعهدات توسط یکی از طرفین این نوع ادارات از هم می پاشند و بجای آن حکومت بی طرف موقت روی کار می آید تا انتخابات بعدی را زمینه سازی نماید. روی این اصل ما از ایستادگی جناب داکتر عبدالله عبدالله بخاطر عملی شدن تعهدات و پابندی به محتویات این ایتلاف حمایت می نماییم.

آقای صالح نوشته است که در صورتیکه طرف مقابل یعنی جناح ارگ با سو استفاده از موقف بلندتر خویش در اداره عرصه را برای جناح تحت رهبری داکترعبدالله عبدالله تنگ بسازد و بر روی تعهدات خویش پا بگذارد در آنصورت باید انتخابات بعدی زیر نظر اداره موقت و بی طرف که در آن هیچ یک از جناح های کنونی سهیم نباشند صورت گیرد.

این در حالیست که روز گذشته اشرف غنی رئیس جمهور طی حکمی علی احمد عثمانی را از مقامش برکنار و یکی از معین های این وزارت را به سرپرستی وزارت انرژی و آب گماشت، این تصمیم رئیس جمهور با واکنش داکتر عبدالله مواجه شد. آقای عبدالله گفته است که تا بازگشت رئیس جمهور آقای عثمانی به وظیفه اش ادامه دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟