هشدار اسماعیل خان: هرات نا امن میشود

  • انتشار: ۹ ثور ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 4743

«اسماعیل خان» وزیر اسبق انرژی و آب افغانستان و یکی از چهر های سرشناس جهادی در غرب کشور هشدار می دهد که تا بیست روز دیگر ولایت هرات به صورت بی سابقه ناامن می شود.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از افغان ایرکا، این قوماندان سرشناس جهادی این سخنان را در جریان تجلیل از بیست و سومین سالروز پیروزی مجاهدین در افغانستان ارائه کرد.

عدم توجۀ رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان به محمد اسماعیل خان در کابینه جدید، انتقاد شدید او را برانگیخته است به حدی که در بیشتر مجالس در ولایت هرات حکومت وحدت ملی را متهم به بی پروایی در قبال امنیت مردم افغانستان می کند.

از آغاز معرفی نامزد وزرا تاکنون آقای اسماعیل عملکرد رهبران حکومت وحدت ملی را زیر سوال برده و همواره گفته است که این روند خطرات بد امنیتی را به دنبال دارد.

اسماعیل خان در جریان تجلیل از بیست و سومین سالروز پیروزی مجاهدین افغانستان در ولایت هرات نسبت به وضعیت امنیتی افغانستان ابراز نگرانی کرده هشدار داد که ناامنی ها در ولایت هرات تا بیست روز دیگر به صورت بی سابقه افزایش میابد.

اسماعیل خان همواره از تشکیل گروه دولت اسلامی موسوم به داعش در افغانستان سخن می زند.

او از مجاهدین خواست که بخاطر نجات افغانستان و مقابله با گروه داعش گردهم آیند و به ناامنی موجود در افغانستان نکته پایان بگذارند.

با این حال «تورن جنرال تاج محمد جاهد» قوماندان قول اردوی 207 ظفر درغرب افغانستان اطمینان دارد که مخالفان مسلح دولت توانایی مقابله با نیروهای امنیتی افغان در این حوزه را ندارند.

او گفت مردم نباید تشویش داشته باشند که دامنه جنگ در این حوزه بیشتر می شود چرا که نیروهای امنیتی می توانند تمام حملات مخالفان دولت را مهار سازند.
نگرانی اسماعیل خان از فعالیت گروه داعش در نقاط مختلف افغانستان تازگی ندارد.

این قوماندان سرشناس جهادی چندین بار نسبت به موجودیت گروه های نو ظهور در افغانستان یاد کرده اما این ادعا بارها از سوی مقامات امنیتی در غرب افغانستان بی اساس خوانده شده است.

نخستین باری که از اسماعیل خان نسبت به حضور گروه داعش در افغانستان سخن زده شد به معرفی اولین کاندید وزرای حکومت وحدت ملی افغانستان به ولسی جرگه بر می گردد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟