هشدار/ احتمال آب‌خیزی و بلند رفتن سطح آب رودخانه‌ها در برخی ولایات

  • انتشار: ۱۷ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 65692

ریاست منابع آب وزارت انرژی و آب از آب‌خیزی و بلند رفتن سطح آب بعضی از رودخانه‌ها در اوسط ماه سرطان تا پایان ماه اسد در برخی ولایات هشدار داد.

در اعلامیه این ریاست آمده است: که با در نظرداشت ذخایر و پوشش‌های برفی امسال، بررسی تصاویر ماهواره‌ای، بلند رفتن درجه حرارت و تحلیل گراف‌های اوسط مقدار جریان آب ده ساله(۲۰۰۸-۲۰۱۸)، فصل آب‌خیزی رودخانه‌ها در حوزه‌های دریایی پنج آمو و کابل که منشأ اساسی منابع آب آن از ذوب برف و یخچال‌ها می‌باشد، فرا رسیده است.

اعلامیه افزوده که در سال آبی ۱۳۹۸ ذخایر آبی و پوشش‌های برفی در ساحات مرتفع و کوهستانی نسبت به سال‌های قبل زیاد بوده و ضخامت و تراکم برف‌ها نیز بیشتر می‌باشد.

به گفته این ریاست، با افزایش روز افزون درجه حرارت، احتمال ذوب شدن سریع برف‌ها وجود دارد که سبب ازدیاد و بلند رفتن سطح آب دریاها از اوسط ماه سرطان الی پایان ماه اسد ادامه خواهد داشت.

بر اساس اعلامیه ریاست منابع آب وزارت انرژی و آب، احتمال آب‌خیزی در حوزه دریایی کابل شامل رودخانه‌های پنجشیر، سالنگ، نجراب، لغمان و کنر و حوزه دریایی پنج آمو شامل رودخانه‌های بامیان، اندراب، بغلان، بنگی، تالقان، اشکاشم، پنج بالای٫ کشم کوکچه و آمو وجود دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟