هزینه ۸۰۰ میلیون دالری شورای عالی صلح برای هیچ!

  • انتشار: ۹ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 8890

خبرگزاری اطلس ـ «حاجی عزیزالله دین محمد» یکی از اعضای ارشد شورای عالی صلح، در کنفرانس علمی «ارزیابی روند صلح افغانستان» در کابل گفت: باتوجه به وضعیت کنونی افغانستان، گفت‌وگوهای صلح این کشور حتی نباید یک لحظه هم به تاخیر بیفتد.

دین محمد افزود: در وضعیت کنونی افغانستان و جنگ جاری در این کشور، مردم افغان آسیب می‌بینند، کشته می‌شوند و خانه‌هایشان تخریب می‌شوند، بنابراین برای پایان جنگ در این کشور باید تلاش کرد و از طریق گفت‌وگو به صلح دست یافت.

عضو ارشد شورای عالی صلح افغانستان اظهار داشت: برای از سرگیری روند مذاکرات صلح در افغانستان تفاوتی نمی‌کند که این روند در پاکستان یا در جای دیگری از سر گرفته شود.

این اظهارات در حالی انجام می‌شود که دور اول گفت‌وگوهای صلح با طالبان حدود دو ماه قبل در پاکستان انجام شد، اما برگزاری دور دوم آن با تأیید خبر مرگ ملاعمر رهبر سابق طالبان به تعویق افتاد.

بررسی‌های صورت گرفته در این کنفرانس نشان می‌دهند که با وجود صرف هزینه‌های فراوان، روند صلح افغانستان نتیجه چندانی در بر نداشته است.

«دانش کروخیل» مسئول برگزاری کنفرانس علمی ارزیابی روند صلح افغانستان، به خبرنگاران گفت: براساس نتایج تحقیقات صورت گرفته، بیش از ۷۸۲ میلیون دالر در حدود ۵ سال گذشته در روند صلح افغانستان هزینه شده است.

کارشناسان امور سیاسی نیز بر این باورند که روند صلح افغانستان در یک مسیر نادرست در جریان بوده و هیچ دستاوردی در پی نداشته است اما شورای عالی صلح افغانستان اعلام می‌کند که این روند با وجود کاستی‌هایی، با دستاورد همراه بوده است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟