هزینه زایمان در کانادا چقدر میشود؟ یک حساب سرانگشتی از هزینه زایمان در کانادا

  • انتشار: ۱۳ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 76384

این روزها خیلی ها دوست دارند فرزند شان را در کانادا به دنیا بیاورند تا از مزایای داشتن پاسپورت کانادایی و البته آینده ای بهتر بهره مند شوند، شما هم اگر می خواهید فرزندتان پاسپورت کانادایی داشته باشد و نیازمند راهنمایی در زمینه هزینه زایمان در کانادا هستید، این مطلب را از دست ندهید قطعا کمک تان خواهد کرد.

مزایای زایمان در کانادا

داشتن هویت کانادایی و اصولا دو تابعیتی بودن این روزها فکر بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است و خیلی ها دوست دارند فرزندشان را در کانادا به دنیا بیاورند تا بعدها برای کار و سفر و زندگی و رفت و آمد و… دغدغه ای نداشته باشد، داشتن عنوان محل تولد: کانادا مزیت هایی را دارد که ترغیب کننده است از جمله سفر به حدود ۱۶۰ کشور جهان بدون ویزا و فقط با داشتن پاسپورت کانادایی.

نوزادی که در کانادا متولد می شود و شهروندی این کشور را دریافت می کند می توانند از بدود تولد و تا هر زمان و در هر شرایطی که باشند وارد کانادا شوند و از امکانات آموزشی و رفاهی و درمانی و سایر خدمات آنجا استفاده نماید.

هزینه زایمان در کانادا

تحصیل و دریافت خدمات پزشکی در کانادا از بدو تولد بصورت رایگان برای نوزاد متولد شده خواهد بود و در صورت تحصیل در دانشگاه نیز می تواند از تخفیف های ویژه ای استفاده کند.

یکی دیگر از مزیت های تولد در کانادا این است که برای حفظ شهروندی نیازی نیست که در کانادا به صورت دایم مقیم باشد و زندگی کند بلکه شهروندی او بصورت مادام العمر محفوظ خواهد بود.

از سوی دیگر برای والدین فرزندان متولد شده در کاناد نیز به راحتی ویزای بلند مدت کانادا صادر می شود و در صورتی که فرزند به ۱۸ سالگی برسد می تواند برای والدین خود از طریق اسپانسر شیپ اقامت دائم کانادا را اخذ نماید.

همچنین تا قبل از ۱۸ سالگی فرزند نیز والدین می توانند از انواع برنامه های مهاجرتی استفاده نمایند.

هزینه زایمان در کانادا

خب قدم اول برای زایمان در کانادا گرفتن ویزای کانادا است، برای این کار حتما با مشاورین خبره در این خصوص صحبت کنید و بعد از ان حتما می بایست پاسپورت چدیدی داشته باشید که بتوانید ویزای ۵ ساله کانادا را بگیرید زیرا کاناد بر اساس اعتبار پاسپورت رجیستر شده ویزا را صادر می کند.پس حتما پدر و مادر می بایست پاسپورت جدید و تعویض شده داشته باشند. هزینه ویزای ۵ ساله کانادا یا همان ویزای مولتیپل برای هر نفر حدود ۴۲۰ دلار برآورد می شود.

پیشنهادی که به شما می کنیم این است که علاوه بر خودتان و همسرتان یک همراه دیگر نیز با خود داشته باشید تا بتواند در پروژه زایمان کمک تان نماید و البته که مادر همسر یا خواهر همسر می تواند بهترین گزینه باشد. این کار هرچند هزینه زایمان د رکانادا را برای شما افزایش می دهد ولی وجود این همراه می تواند در ایامی که کانادا ساکن هستید به شما در نگهداری نوزاد و قبل از ایام آخر بارداری کمک کند و از نظر روحی نیز همراهی اش به نفع تان خواهد بود. پس اولین هزینه زایمان در کانادا برای شما هزینه سه ویزا می باشد.

پس از آن برای تهیه مدارک مرتبط به انگشت نگاری سفری باید به ترکیه و آنکارا داشته باشید که هزینه انگشت نگاری در آنکارا به ازای هر نفر ۸۵ دلار کانادا محاسبته می شود البته این هزینه جدای از هزینه های سفرتان خواهد بود.

ویزای کانادا ممکن است از یک روز تا شش ماه طول بکشد و به این منظور قبل از بچه دار شدن حتما باید اقدامات لازم را جهت گرفتن ویزا آغاز نمایید.

پس از آنکه ویزای توریستی کانادای شما آماده شد تازه وارد پروسه زایمان و هزینه زایمان در کانادا می شوید و هزینه زایمان در کانادا از اینجا وارد کانال اصلی خود می شود. قبل از هر چزی باید شهری را برای زایمان انتخاب کنید شهر مونترال می تواند اولویت شما باشد چون هزینه های کمتری نسبت به دیگر شهرها دارد. در هر صورت هزینه های اجاره خانه از ۸۰۰ دلار تا ۱۵۰۰ دلار برای یک ماه است.

مطلب بعدی مدت زمانی است که مادر نوزاد می تواند در هواپیما سر کند و این مسیر را طی کند. بهترین زمان سوار شدن به هواپیما تا هفته ۲۸ بارداری یعنی پایان شش و نیم ماهگی جنین است. مدت زمان پرواز نیز با توجه به انتخاب نوع ایرلاین شما است و چون پرواز مستقیم تا کانادا نیست انتخاب های شما محدود به پرواز لوفت هانزا، ترکیش ایرلاین و قطر ایرویز می باشد. هزینه های بلیط تان برای هر نفر حدود ۵۶۰ دلار است.

هزینه زایمان در کانادا اگر تصمیم به زایمان طبیعی دارید در بیمارستان حدود ۵۰۰۰ دلار کانادا و هزینه دکتر زنان حدود ۳۵۰۰ دلار و با احتساب هزینه های آزمایشگاهی و پزشکی جمعا حدود ۱۰۰۰۰ دلار نیاز دارید و البته که تأکید می کنیم این هزینه برای زمایمان طبیعی است.

حالا شما هزینه های اقامت در کانادا و خورد و خوراک و رفت و آمد و خرید های بچه و دارو و… که آنها هم حداقل ۱۰۰۰۰ دلار کانادا محاسبه می شود را نیز به هزینه های دیگر اضافه کنید.

البته در تازه ترین آماری که یکی از دوستان از ونکوور کانادا برای ما فرستاده لیست هزینه زایمان در کانادا به این ارقام تغییر پیدا م یکند:

هزینه زایمان در کانادا بیمارستان لاینزگیت ونکوور

  • برای زایمان طبیعی و یک روز اقامت در بیمارستان حدود٨٠٠٠ دلار
  • هزینه استفاده از اپیدورال ۶٠٠٠دلار
  • هزینه دکتر حدودا ۵٠٠٠ دلار
  • اگه نوزاد زردی داشته باشه استفاده از دستگاه روزی ١٠٠٠٠دلار
  • زایمان با سزارین حدود ۶٠٠٠ دلار به هزینه های بالا اضافه می شود.
Lions Gate hospital

شما می توانید در فرودگاه کانادا به ازاء هر نفر تا ۱۰۰۰۰ دلار کانادا معادل ۷۸۰۰ دلار آمریکا همراه داشته باشید که بهتر است پول خود را در ایران به دلار کانادا تبدیل کنید و هر نفر ده هزار دلار همراه داشته باشید که اگر دو نفر ۲۰۰۰۰ و سه نفر ۳۰۰۰۰ دلار است و نیاز به اظهار ندارد و بالای هر نفر ۱۰۰۰۰ دلار نیاز به اظهار دارد در فرودگاه‌های کانادا.

در پایان تأکید می کنیم این هزینه و محاسبات بر اساس هزینه های حداقلی بوده است.