هزاران نفر در سراسر دنیا علیه نژادپرستی تظاهرات کردند

  • انتشار: ۱۴ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 87344

تظاهرات‌ها در اعتراض به قتل نژادپرستانه یک مرد سیاه‌پوست به سایر کشورهای دنیا کشیده شده و برلین، لندن و برخی از شهرهای مهم دنیا صحنه تظاهرات‌ بوده‌اند. 

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده مردم طی روزهای گذشته علی‌رغم وجود قوانین مربوط به مبارزه با کرونا برای نشان دادن همبستگی با تظاهرات‌ها در آمریکا تجمعاتی برگزار کرده‌اند. 

در انگلیس، مردم با نادیده گرفتن قوانین قرنطینه در میدان ترافالگار گرد هم جمع شده و شعارهای علیه نژادپرستی سر داد. بعضی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی به سمت سفارت آمریکا حرکت کردند. 

در آلمان مردم روزهای شنبه و یکشنبه مقابل سفارت آمریکا در برلین تجمع کردند. تظاهرات‌کنندگان ماسک‌هایی پوشیده بودند که روی آنها شعارهایی در حمایت از حقوق سیاه‌‌پوستان نوشته شده بود. 

در فرانسه مردم روز دوشنبه در پاریس تجمع کردند. فعالان حاضر در تجمعات پاریس لباس‌ها و ماسک‌هایی به رنگ مشکی پوشیده بودند و جمله «نمی‌توانم نفس بکشم» را که فلوید قبل از مرگش به زبان آورده بود روی پلاکارد نوشته بودند. 

در دانمارک روز یکشنبه مردم در پایتخت این کشور شعارهایی سر داده و خواستار اجرای عدالت در پرونده قتل جورج فلوید شدند. برخی از معترضان به سمت سفارت آمریکا حرکت کردند.

در ایتالیا هم مردم تجمعاتی را در نزدیکی کنسولگری آمریکا برگزار کردند. برخی از معترضان دست‌هایشان را روی گردن‌هایشان گذاشته بودند تا صحنه قتل فلوید به دست افسر سفیدپوست را بازسازی کنند. 

در اسپانیا صدها تظاهرات‌کننده در بارسلونا با الهام گرفتن از تظاهرات‌ها در آمریکا برای اعتراض به قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی مقابل دفتر نمایندگی واشنگتن در این شهر تجمع کرده و شعارهایی در اعتراض به نژادپرستی سر دادند.

به نوشته تسنیم؛ معترضان در حالی که صورت خود را با ماسک پوشانده بودند، آخرین جمله فلوید هنگام قتل به دست افسر پولیس را فریاد می‌زدند: «نمی‌توانم نفس بکشم». آنها همچنین شعارهایی علیه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده سر دادند: «بدون عدالت، صلح غیرممکن است».    

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟