هزاران سرباز ناتو در آغاز سال جدید میلادی به افغانستان اعزام خواهد شد

  • انتشار: ۱۸ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 33104

یک رسانه آمریکایی نوشته است که ناتو چند هزار سرباز اضافی را همزمان با آغاز سال نو میلادی به افغانستان می فرستد. این نظامیان در حالی به افغانستان فرستاده خواهد شد که اجلاس وزرای عضو ناتو تایید کردند که نیروهای نظامی این سازمان در افغانستان از 13 هزار فعلی به 16 هزار تن افزایش یابد.

روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به اجلاس وزرای دفاع این سازمان در بروکسل، همچنین به نقل از جنرال ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو نوشته که تصمیم اعزام نیروی اضافی با این هدف گرفته شده تا دولت افغانستان بتواند بن بست موجود در جنگ را بشکند و این پیام به طالبان داده شود که در میدان نبرد برنده نخواهند شد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مقر ائتلاف کشورهای عضو ناتو در بروکسل گفته است ائتلاف مذکور همچنان به تقویت حمایت آموزشی و مالی از افغانستان ادامه می‌دهد. او گفت، شمار نیروهای خارجی در این کشور از حدود ۱۳ هزار نیروی کنونی به حدود ۱۶ هزار تن افزایش خواهد یافت.

استولتنبرگ همچنین تاکید کرد، تنها راهی که موجب می‌شود طالبان به هیچ چیز دست پیدا نکند، آمدن به پای میز مذاکره و سهیم شدن در مذاکرات سیاسی صلح برای جنگ افغانستان است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو همچنان گفته است ما باید به این چالش بزرگ مبنی بر فعالیت شبه‌نظامیان طالبان در پایگاه‌هایی در پاکستان رسیدگی کنیم و ما چندین بار این مساله را مطرح کردیم. بسیار مهم است که تمام کشورهای این منطقه از تلاش‌ها برای حمایت از دولت وحدت ملی افغانستان حمایت کنند و هیچ کشوری هیچگونه پناهگاهی در اختیار این تروریست‌ها قرار ندهد.

استولتنبرگ تاکید کرد، اگر کشورهای منطقه‌ای به شبه‌نظامیان پناهگاه ندهند مبارزه علیه طالبان و گروه‌های تروریستی در افغانستان شتاب می‌گیرد.

دبیرکل ناتو ساعاتی پس از آن صحبت کرد که یک مقام ارشد وزارت خارجه پاکستان مجددا اتهامات مربوط به فعالیت تروریست‌ها در خاک کشورش را رد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟