هزاران تن در اسلام آباد، خواستار استعفای نواز شریف نخست وزیر پاکستان شدند

  • انتشار: ۹ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 21419

حدود یک هفته پس از اعلام حکم دادگاه عالی پاکستان در خصوص پرونده اتهام فساد مالی علیه نخست وزیر این کشور و فرزندانش، هزاران نفر از هواداران شناخته شده ترین حزب مخالف سیاسی دولت نواز شریف، شامگاه جمعه در پایتخت این کشور دست به تجمع زدند.

عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان و سرشناس ترین چهره مخالف سیاسی نواز شریف با حضور در جمع عظیم هوادارانش در اسلام آباد که تعداد آنها به حدود 20 هزار نفر می رسید، بار دیگر خواستار کناره گیری نواز شریف از قدرت شد و هواداران وی که در محل تجمع حضور داشتند، ضمن سردادن شعار علیه دولت نواز شریف، دولت وی را متهم به فساد کردند و خواستار استعفای وی شدند.

عمران خان که چند روز پیش مدعی شده بود دولت نواز شریف پیشنهاد رشوه و حق السکوت 100 میلیون دالری را برای رهایی از پرونده اتهام مالی (پرونده اسناد پاناما) به وی مطرح کرده است، امشب در سخنرانی در جمع هوادارانش، تکذیبیه دولت در خصوص این موضوع را بی اساس دانست و گفت: در صحن دادگاه اعلام خواهم کرد بطور مشخص، این پیشنهاد را چه کسی از جانب دولت برای من آورد. اگر اینجا نام آن شخص را بیاورم، ممکن است علیه او توطئه کنند.

عمران خان سیاست های داخلی و خارجی و رویکردهای اقتصادی دولت نواز شریف را زیر سوال برد و با توجه به حساسیت فوق العاده زیاد مردم پاکستان نسبت به خصومت میان هند و پاکستان، گفت: شنیده های من حاکی از آن است که نواز شریف تمایل زیادی برای دوستی با دولت هند دارد اما ارتش پاکستان مانع او برای تن دادن به این دوستی شده است.

وی در سخنرانی امشب خود بارها نواز شریف و وزیران کابینه او را متهم به فساد مالی گسترده کرد و از هوادارانش و مردم پاکستان خواست هرجا که هستند، برای وادار کردن نواز شریف به استعفا، فریاد برآورند.

عمران خان با اشاره به حکم اخیر دادگاه عالی پاکستان در خصوص پرونده اتهام مالی علیه نواز شریف(پرونده اسناد پاناما) گفت: دو نفر از قضات هیات پنج نفره رسیدگی به این پرونده به صراحت اعلام کرده اند که نواز شریف ‘نه صادق است و نه امین’.

براساس حکم اخیر دادگاه عالی پاکستان، قرار بر این شده است که تا یک کمیته تحقیق جدید برای بررسی بیشتر پرونده یاد شده تشکیل شود.

عمران خان در تابستان سال 1393 نیز دهها هزار نفر از هواداران خود را در اعتراض به حکومت نواز شریف و متهم کردن وی به تقلب در انتخابات سال 2013، به خیابان های پایتخت پاکستان کشاند و تحصن دهها هزار نفری هوادارنش در تابستان گرم سال 1393 نزدیک به یک ماه و نیم ادامه یافت به طوری که علاوه بر ایجاد مشکلات فراوان برای پایتخت، حکومت پاکستان را به شدت به زحمت انداخت و هزینه های سیاسی و اقتصادی زیادی به کشور تحمیل کرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟