هزاران تن از بیجاشدگان در ولسوالی سانچارک در وضعیت بدی قرار دارند

  • انتشار: ۶ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15220

از ده روز بدین سو که هزاران تن بر اثر جنگ های اخیر در ولسوالی سانچارک مجبور به ترک خانه هایشان شده اند با مشکلات فراوانی روبرو شده اند و نیاز به کمک های فوری دارند.

بعد از درگیری ها بین نیروهای امنیتی و شبه نظامیان طالب، در مناطق مسجد سبز، توپخانه، گجوا و برخى مناطق ديگر ولسوالى سانچارک، ميان نيروهاى دولتى و مخالفين مسلح دولت هزاران تن از مردم این مناطق آواره شده اند.

بيجا شدگتن مى گويند که صدها خانوادۀ ولسوالى يادشده بيجا شده که تعداد آنها در مرکز سانچارک، شمارى هم در شهر سرپل مرکز ولايت، در مسافرخانه ها و يا منازل دوستان شان به سر مى برند.

به گفتۀ آنها اين بيجا شده ها به دليلى در شرايط بد قرار دارند که لوازم خانه هاى شان را با خود نبرده و اکثر آنها امکانات مالى نيز براى رفع نيازمندى هاى شان در اختيار ندارند.

محمد علی حکیمی عضو شورای ولایتی سرپل ضمن انتقاد از دولت، می گوید حکومت به بيجا شدگان، توجه نکرده است.

وى خواهان کمک با بيجاشدگان شد و گفت تنها کمکى که با بيجا شده ها شده، اين است که به اکثريت آنها مردم محل در منازل شان جا داده اند.

محمد ظاهر وحدت والی سرپل گفت که شمار خانواده هاى بيجاشده در اين ولسوالى که ثبت شده است، به ٩٤٥ خانواده مى رسد.

به گفته او، خانواده هاى يادشده، به مرکز ولسوالى سانچارک و برخى مناطق ديگر نقل مکان نموده و نياز به کمک هاى عاجل دارند.

موصوف گفت که دولت تا حال با برخى از اين خانواده ها يک مقدار مواد خوراکى چون نان خشک، آب و غيره کمک نموده و تلاش دارد که از طريق کميته حالات اضطرار، کمک هاى ديگرى نيز داشته باشد.

وی از نهادهای کمک رسان ملی و بین الملی خواست تا اين بيجا شده ها را کمک کنند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟