هردم ازین باغ بری میرسد/«راغستان» در آستانه سقوط!

  • انتشار: ۱۷ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 9344

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تسنیم، «نعمت احمدی» ولسوال«راغستان» ولایت بدخشان در شمال افغانستان اعلام کرد: حملات گروهی مخالفان مسلح به  راغستان ولایت بدخشان افزایش یافته است.

وی گفت: در حال حاضر درگیری میان نیروهای امنیتی و نظامی مستقر در ولسوالی راغستان با مخالفان مسلح ادامه دارد.

احمدی افزود: به دلیل گسترده بودن حملات مخالفان مسلح از حکومت مرکزی می‌خواهیم تا هرچه سریع‌تر نیروهای کمکی را به راغستان اعزام کنند.

ولسوال راغستان ولایت بدخشان تأکید کرد: اگر تا پایان امروز نیروهای کمکی به محل درگیری نرسند شهرستان راغستان سقوط خواهد کرد.

نعمت احمدی اذعان داشت: هم اکنون تعدادی از پاسگاه‌های نیروهای پولیس شهرستان راغستان ولایت بدخشان سقوط کرده و در تصرف مخالفان مسلح قرار دارد.

این در حالی است که منابع امنیتی در شمال افغانستان می‌گویند که  ولسوالی های «لغمان»، «سوخته» و «علف سفید» ولایت سرپل به دست گروه طالبان افتاده و هم‌اکنون کنترل کامل این شهرها در دست افراد این گروه است.

گفته می‌شود نیروهای طالبان پیشروی خود را به سمت مرکز این ولایت و شهرستان «کوهستانات» آغاز کرده‌اند و در صورت عدم امدادرسانی این شهرستان نیز سقوط خواهد کرد.

از سوی دیگر مقامات پولیس در دیگر ولایت شمالی افغانستان یعنی فاریاب نیز گزارش داده‌اند که شهرستان «بازار شاخ» نیز پس از خروج نیروهای دولتی به دست گروه طالبان افتاده است.

همچنین مقامات محلی درولسوالی های قیصار و المار در ولایت فاریاب در شمال افغانستان اعلام کردند که دو منطقه «غوره» و «کفترخان» در این شهرستان‌ها بار دیگر به تصرف طالبان در آمدند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟