هدیه دست ساز و چند ایده ناب و ساده/ خوتان هدیه های زیبا بسازید!

  • انتشار: ۱۹ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 82720

شما با خواندن این مقاله می توانید برای کسانی که دوست شان دارید و برایتان مهم هستند، هدیه دست ساز ی زیبا تهیه کرده و تقدیم کنید.

هدیه دست ساز

دم دستی ترین چیزی برای هدیه دادن به ذهن مان می رسد پول است، ممکن است با خودمان بگوئیم پول بهترین است چون فرد می تواند هر چه را که دوست دارد یا نیاز دارد برای خودش بخرد.

احتمالا اگر چنین فکری دارید با خود فکر نکرده اید که این نوع هدیه دادن ممکن است ارزش مادی زیادی داشته باشد ولی همین که ما وقتی صرف اینک….

اگر اهل نقاشی و طراحی هستید:

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دستی در عالم هنر دارید و می توانید نقاشی بکشید یا طراحی کنید خیلی عالی است چون گزینه های زیادی پیش رو دارید که می توانید به وسیله آن یک هدیه دست ساز زیبا تهیه کرده و تقدیم عزیزتان نمائید.

فنجان یا لیوان با طرح اختصاصی

برای این کار شما احتیاج به یک لیوان سرامیکی سفید دارید و یک ماژیک پورسلین. حالا با استفاده از خلاقیت و هنرتان طرحی که مورد علاقه خود شما یا فرد مورد نظرتان می باشد را روی لیوان طراحی کرده و حتی می توانید یک جمله بنویسید.

پس از اینکه طرح تان را روی فنجان انداختید می توانید آن را به مدت ۳۰ دقیقه در فری که از قبل روشن کرده اید با دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد قرار دهید.

به همین راحتی شما یک فنجان با طرح دلخواه و مورد علاقه و یک هدیه دست ساز زیبا درست کردید.

تابلویی کوچک از سنگ های نقاشی شده

کار نقاشی روی سنگ بوسیله رنگ های سورفیس و یا ابرنگ کار جدیدی است که می توانید بوسیله آن یک اثر هنری زیبا خلق کرده و هدیه ای نفیس را برای کادو دادن تهیه نمائید.

برای این کار شما نیاز به سنگ هایی دارید که مسطح هستند، شکل و سایز سنگ ها اصلا مهم نیست چون قطعا شما می توانید با خلاقیت بی نظیرتان به سنگ های بی جان روح بخشیده و تصاویر زیبایی در دل آنها بکشید.

رنگ ابزار دیگری است که نیاز دارید، این روزها رنگ های متفاوت و گوناگونی برای کارهای نقاشی وجود دارند که شما می توانید هر کدام که در دسترس تان بود را تهیه و استفاده نمائید.

پس از اینکه طرح و نقاشی تان روی سنگ کشیدید می توانید از مقداری وارنیش برای ضد آب و صیقلی و براق کردن کارتان استفاده نمائید.

هدیه دست ساز
هدیه دست ساز

اگر اهل کارهای هنری دستی هستید:

درست کردن یک هدیه دست ساز زیبا شاید کمی وقت گیر به نظر بیاید ولی قطعا ارزش این را خواهد داشت که برایتان انرژی و وقت صرف کنید اگر شما اهل انجام کارهای هنری هستید و یا در یک رشته خاص هنری مهارت دارید می توانید از این مهارت تان استفاده کرده و هدیه ای در خور و شایسته برای مخاطب تان تهیه کنید.

تابلوی گلدوزی و شماره دوزی

این روزها بازار تابلوهای گلدوزی شده و یا شماره دوزی که بواسطه آن تاریخ خاصی را برایتان مهم است، نقش می کنند، داغ داغ است.

شما با کمی مهارت و ابتکار می توانید به عنوان تاریخ عقد و یا ازدواج، تاریخ تولد و یا هر تاریخ مهم دیگری را روی مقداری پارچه گلدوزی کرده و یک هدیه دست ساز نفیس بسازید.

هدیه دست ساز

ساخت کوسن های زیبا و رنگی بافتنی

برای بافت یک کوسن رنگی زیبا شما احتیاج به کمی مهارت در بافتنی و یک میل و تعدادی کاموای رنگی دارید. لازم نیست به دنبال طرح خیلی پیچیده ای باشید شما فقط کافی است دو تا دایره ببافید و به هم وصل کنید داخل آن پر گرده و برای تزئین کوسن ها چند تا گل زیبای رنگی ببافید، در مرکز کوسن قرار دهید و محکم کنید.

به همین راحتی شما یک هدیه دست ساز با ارزش را برای دوست تان درست کرده ید که حاصل ذوق و خلاقیت و وقت شما است و قطعا دارای ارزش زیادی می باشد.

بافت شال گردن و کلاه یا اشارپ

برای کسانی که در یک رشته خاص هنری مثل بافتنی فعالیت م یکنند، بافتن یک شالگردن و کلاه و یا اشارپ کار سخت و پیچیده ای نیست، و این در حالی است که این هدیه شما می تواند برای کسی که دوستش دارید با ارزش ترین هدیه عمرش باشد.

کیف چرمی دست دوز

درست کردن یک کیف چرمی با طرح های زیبایی که با گشت و گذاری کوتاه در اینرتنت می توانید پیدا کنید هم هیجان انگیز است و هم می شود یک هدیه دست ساز با ارزش.

طرح مورد نظر تان را انتخاب کرده و روی چرم های آماده در بازار انتقال دهید و به کمک یک سوزن و مقداری نخ اتصالات را انجام دهید.

این هدیه مخصوصا برای دختر بچه ها می توانید خیلی دوست داشتنی باشد.

کیف بافتنی

کفی و ددسته های آماده ی کیف این روزها در هر مغازه لوازم خرازی یافت می شود. شما می توایند یکی از اینها را تتهیه کرده و مقداری کاموای مکرومه یا تریکو خریداری کرده و یک کیف ساده و زیبا ببافید و به کسی که دوستش دارید هدیه دهید.

اگر گمان می کنید نمی توانید کارهای هنری انجام دهید:

بسیاری از افراد هستند که گمان می کنند خلاقیت لازم را برای انجام کارهای هنری ندارند، و یا اینکه اصلا از کارهای دستی بویی نبرده اند و نمی توانند یک هدیه دست ساز خودشان درست نمایند؛ باید به این دسته از افراد نیز بگوئیم که شما هم می توانید هدیه ای را که دست ساز خودتان است تهیه کرده و به عنوان کادو تقدیم کنید.

پرورش یک گلدان

مراقبت از یک قلمه کوچک گل و یا یک گلدان کوچولو کار خیلی سخت و پیچیده ای نیست، شما که توان و یا وقت انجام کارهای هنری را ندارید می توانید یک گلدان را پرور ش داده و در هنگام نیاز به کسی که دوستش دارید هدیه دهید.

پختن یک غذا یا یک کیک

علاوه بر مواردی که یاد شده شما می توانید طرف مقابل تان را با دست پخت خودتان غافلگیر کرده و هدیه ای به یاد ماندنی و البته یک هدیه دست ساز به او بدهید.

مطمئنا اینکه شما وقت تان را تهیه و تداکر غذا یا کیک مورد علاقه مخاطب تان صرف کرده اید ارزشش به مراتب بیشتر از هدایای مادی یا پول خواهد بود.