هدف انفجار بزرگ روز چهارشنبه، سفارت آلمان بوده است

  • انتشار: ۲۰ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 24190

مجله‌ی خبری فوکس آلمان بر بنیاد بررسی‌های ابتدایی اداره‌های امنیتی این کشور و همچنین یک گزارش پژوهشی نوشته است که هدف انفجار مرگبار روز چهارشنبه در کابل، سفارت آلمان بوده است.

در گزارش آمده که هوشیاری یک نگهبان سبب شده است که دیپلومات‌های آلمانی و کارمندان سفارت آلمان در کابل، از این حمله نجات یابند و تنها در اثر شکستن شیشه‌ها، به گونه‌ی سطحی زخمی شوند.

به گزارش تلویزیون یک؛ فوکس نوشته است که تانکر فاضلاب پر از مواد انفجاری می‌خواست که به بهانه‌ی تخلیه‌ی فاضلاب وارد ساختمان سفارت آلمان شود، اما نگهبان او را در پیش روی سفارت متوقف کرد.

پس از آنکه نگهابانان از طریق بی‌سیم به سفارت تماس می‌گیرند، در‌می‌یابند که هیچ تانکر فاضلاب سفارش داده نشده است.

بر بنیاد گزارش، شخص مسوول در سفارت می‌خواست که نزد تانکر توقف داده شده برود تا قضیه را روشن کند و هنگامی که در ۵۰ متری آن رسید، تانکری که حدود ۱۰۰۰ کیلوگرام مواد انفجاری داشت، منفجر شد.

مجله به نقل از یک مقام ارشد حکومت آلمان نوشته است: “اگر این تانکر وارد ساختمان سفارت می‌شد و آنجا انفجار می‌کرد، همه‌ی اشخاص‌ موجود در آنجا کشته می‌شدند.”

در حمله‌ی صبح چهارشنبه (دهم جوزا) در در کابل که منجر به کشته شدن ۱۵۰ تن و زخمی شدن حدود ۵۰۰ تن شد، سفارت آلمان و برخی از سفارت‌خانه‌ها و ساختمان شرکت‌های خصوصی در اطراف ساحه‌ی انفجار، به شدت آسیب دید.

مسوولیت این رویداد را گروهی به دوش نگرفت، اما ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که این حمله از سوی شبکه‌ی حقانی و به “همکاری مستقیم سازمان استخباراتی پاکستان (آی اس آی) صورت گرفته بود”. مقام‌های پاکستانی این اتهام را رد کردند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟