هتل های قطر برای میزبانی از تماشاگران جام جهانی

  • انتشار: ۳۰ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 78698

هتل های قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ با قیمت های نجومی اش احتمالا به یکی از باشکوه ترین و پر امکانات ترین مکان های دنیا مبدل خواهد شد، بودن در جمع هواداران پر شور فوتبال از سراسر دنیا با آن روش های شادی منحصر به فرد، آداب و رسوم، فرهنگ و تکنولوژی که برخی از تماشاگران و گردشگران خارجی از کشورهای خود به قطر خواهند آورد بدون شک دیدنی و جالب خواهد بود.  

با ما در همراه شوید تا با هتل های قطر در جام جهانی و اطلاعات جالب در این مورد آشنا گردید.

هتل های قطر

اسکان تماشاگران جام جهانی ۲۰۲۲ در هتل ها

با توجه به اینکه احتمال افزایش تیم های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ از ۳۲ تیم به ۴۸ تیم وجود دارد، بدون شک هتل های قطر در حال حاضر جوابگوی انبوه تماشاگران و گردشگران خارجی و علاقه مندان فوتبال که از سراسر دنیا به این کشور سرازیر می شوند، نخواهد بود. قطر از سال ۲۰۱۴ و همزمان با به دست آوردن امتیاز میزبانی جام جهانی پروژه های کلان ساخت و ساز هتل، آپارتمان و دیگر مراکزی مجلل برای اسکان تماشاگران، گردشگران و علاقه مندان به فوتبال را روی دست گرفت. در این راستا شنیده شده قطری ها از ایران نیز خواسته اند در اسکان خیل عظیم تماشاگران فوتبال در جام جهانی ۲۰۲۲ جزایر مهم و بزرگ کیش و قشم را در اختیار آنان قرار دهد.

هتل های شناور قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲

با یک برآورد ساده می توان گفت که هتل های قطر در حال حاضر جوابگوی تعداد زیاد تماشاگران فوتبال در جام جهانی پیشرو نخواهد بود. برای اسکان شایسته این تماشاگران و گردشگران خارجی قطر تصمیم  دارد از مهمانان جام جهانی خود در سال ۲۰۲۲ را در کشتی های مجلل و لوکسی شناور در روی آب پذیرایی کند. این کشتی ها در حقیقت هتل های شناور بر روی آب هستند. تعداد زیادی این هتل های شناور در نزدیکی دوحه سبب شده جزیره هایی مستقل شکل بگیرند. جزیره هایی که دارای سیستم آب و برق، بازیافت زباله و فاضلاب اختصاصی هستند.

ونیز در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

ابتکار قطر در ساخت هتل های شناور برای پذیرایی از طرفداران فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ و رفع کاستی هتل های قطر جالب توجه به نظر می رسد. شرکت Sigge Architects به عنوان مجری این طرح شگفت انگیز اعلام کرده مسافرانی که در این هتل های شناور ساکن می شوند از قایق برای رفت و آمد و رسیدن به استادیوم های برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ استفاده خواهند کرد. ترکیب ساخت این هتل های شناور و منظره ای که از کنار هم قرار گرفتن تعداد زیاد آنها به وجود می آید شباهت زیادی به شهر ونیز ایتالیا که از جزایر بسیار کوچکی تشکیل شده و مسافران برای رفت و آمد و حمل و نقل از قایق استفاده می کنند، دارد.

اسکان ۲۵۰۰۰ نفر در هتل های شناور

همان طور که گفته شد استفاده از هتل های شناور در کنار هتل های قطر در حال حاضر کمک بزرگی به اسکان طرفداران و علاقه مندان تیم های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد نمود. گفته شده که هتل های شناور می تواند برای ۲۵۰۰۰ نفر سرویس دهی کند. خوبی استفاده از این هتل های این است که با پایان یافتن مسابقات جام جهانی می توان آنها را با شناورهایی به نقاط دیگر و حتی انبار انتقال داد تا در مسابقات آینده یا رویدادهای ورزشی دیگر مورد  استفاده قرار گیرند.

معایب هتل های شناور

تطبیق پروژه ای به این بزرگی و قیمت اگرچه می تواند کمبود هتل های قطر برای اسکان هواداران فوتبالی در جام جهانی را برطرف کند اما معایب خود را نیز دارد. صرف هزینه بالا برای یک رویداد نهایتا یک ماهه نمی تواند زیاد مرقون به صرفه باشد. برهم زدن ثبات زندگی دریایی و ایجاد اختلال درمحیط زیست از دیگر مضرات هتل های شناور  می باشد.

۱ و نیم میلیون هوادار فوتبال در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

قطر به عنوان میزان جام جهانی ۲۰۲۲ برای اسکان خیل عظیم هوادران فوتبال علاوه بر استفاده از هتل های آماده کنونی مجبور است تعداد زیادی هتل دیگر نیز بسازد تا رقم هتل های قطر در جام جهانی به سطح مناسب برسد و مهانانی که به این کشور می آیند با مشکل اقامت روبرو نشوند. براساس اعلام قطری ها، این کشور برای ساخت هتل ها، راه ها و بزرگراه ها حدود ۴۵ میلیارد دلار هزینه کرده اند. تنها ۳۶ میلیارد دلار روز پروژه مترو در این کشور هزینه شده است. پیش بینی شده است در جام جهانی پیشرو در حدود ۱ و نیم میلیون هوادار فوتبال به قطر سفر کند.

خیمه های اقامتی، ابتکاری دیگر

یکی از ابتکارات دیگر برای جبران کمی هتل های قطر در جام جهانی استفاده از خیمه های اقامتی در طول مسابقات برای اسکان مهمانان می باشد. به گفته مقامات قطری این خیمه های اقامتی با بالاترین کیفیت و مناسب ترین امکانات در اختیار هواداران فوتبال از سراسر جهان قرار خواهد گرفت.

هتل لوکس “موندریان” در دوحه، میزبان VIP

بدون شک در جام جهانی ۲۰۲۲ نیز مانند سایر جام های جهانی علاوه بر تماشاگران و علاقه مندان عادی فوتبال تعداد زیادی از چهره های سیاسی، اقتصادی و ورزشی دنیا که دستی کلان در معادلات جهان دارند نیز برای تماشای مسابقات و البته تفریحی لوکس چند روزه به قطر خواهند آمد. پذیرایی از این مهمانان فوق العاده ویژه می تواند در هتل هایی مانند هتل موندریان دوحه صورت گیرد.

این هتل با طراحی و معماری خارق العاده اش مملو از نقش و نگار است. هتل موندریان جزء هتل های لوکس در خاور میانه است و در مکانی نزدیک به رستوران های متعدد و تفریحات شبانه قرار گرفته است. این هتل که ۲۷۰ اتاق دارد، سالن بدن سازی آن به صورت ۲۴ ساعته فعال است و از همه مهمتر اینکه نزدیک مرکز خرید لاگونا و لوسیل قرار گرفته است. استادیوم زیبای لوسیل قرار است میزبان مسابقه افتتاحیه جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر باشد.

به هر صورت آنچه روشن و واضح است با این حجم از آمادگی هایی که قطری ها روی دست گرفته اند می توان حدس زد که جام جهانی ۲۰۲۲ بدون شک بسیار زیباتر و پر شکوه تر از دوره های قبلی اش برگزار شود.