هارون پوپل یکی از کاندیدان فدراسیون فوتبال از بی برنامگی و فساد در این فدراسیون خبر می دهد

  • انتشار: ۱۶ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: ورزشی
  • شناسه مطلب: 20482

هارون پوپل یکی از کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال افغانستان می گوید، مقامات در فدراسیون بهانه های مختلفی را برای عدم برگزاری انتخابات روی دست گرفته اند، وی رئیس فعلی و تعدادی از مقامات در این فدراسیون را به فساد و بی برنامگی متهم می کند.

آقای پوپل امروز (چهارشنبه) در نشستی خبری همچنین گفت که به چشم مردم خاک زده نشود و از طریق یک مناظره باید مشخص شود که چه کسی شایستگی دارد.

او از کارکردهای مسئولان پیشین فدراسیون فوتبال شکایت کرد و گفت که این روند فوتبال کشور را به انحطاط می کشد و باعث تخریب فوتبال می شود.

در این نشست، پیتر شگرت، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشور نیز گفت که وقتی برنامه های هارون پوپل را شنیدم وی را گزینه مناسب برای پُست ریاست فدراسیون فوتبال می دانم.

آقای شگرت همچنین از مسئولان فدراسیون فوتبال شکایت کرد و گفت که این افراد همواره در کارهای سرمربی دخالت می کند و مانع رشد فوتبال می شود.

او خاطر نشان کرد که در زمانی که سرمربی تیم ملی بوده است، برخی از مسئولان فدراسیون تلاش می کردند که در انتخاب بازیکنان دخل و تصرف داشته باشند.

این سرمربی پیشین تیم ملی به سفر تاجیکستان اشاره کرد و گفت که در آن سفر اسلام امیری را به دلیل قرار داشتن در فهرست سیاه فدراسیون جهانی در تیم ملی دعوت نکردم ولی عده ای از مسئولان در تلاش به جاسازی وی بودند.

او ادامه داد و گفت که اگر اسلام امیری به تیم ملی دعوت میشد، تیم ملی و اسناد فوتبالی من در خطر می افتاد.

سید اصغر اکبرزاده مربی پیشین تیم ملی می گوید که اسلام امیری به دلیل فساد اداری در فهرست سیاه فدراسیون جهانی فوتبال قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که انتخابات فدراسیون فوتبال قرار بود که چند ماه پیش برگزار شود اما مسئولان فعلی گفته اند که به دلیل ناامنی برگزاری انتخابات ممکن نیست.

براساس قانون فدراسیون، انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال توسط رییسان فدراسیون ولایت ها و امریت فوتبال پایتخت صورت می گیرد که برگزاری این انتخابات تهدید جدیی به برگزاری انتخابات ندارد.

مصطفی احمدی – خبرنگار خبرگزاری اطلس

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟