نیکولاس کی: ناتو افغانستان را ترک نمی‌کند!

  • انتشار: ۷ سنبله ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 68732

«نیکولاس کی»، نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان، می گوید که پس از صلح با طالبان نیز، نیروهای خارجی در افغانستان باقی خواهند ماند تا به پشتیبانی‌های شان از نیروهای امنیتی این کشور ادامه دهند.

نماینده غیرنظامی ناتو روزگذشته در نشست شبیه‌سازی سازمان ملل در کابل، بر ادامه حضور نیروهای ناتو در افغانستان تا هنگام ریشه کن شدن تهدید هراس‌افگنانه از این کشور، تأکید ورزید.

او افزود: «اجازه بدهید که اطمینان بدهم و به‌گونۀ روشن، واضح بسازم که ناتو این‌جا را ترک نمی‌کند! ناتو متعهد است که بماند و از نیروهای امنیتی افغانستان پشتیبانی کند.»

این درحالی است که خروج نیروهای خارجی از افغانستان، یکی از شرط‌های اساسی طالبان برای گفتگو با حکومت افغانستان است. گزارش‌ها می‌رسانند که در نهمین دور گفتگوهای امریکا با طالبان در دوحه، دوطرف روی خروج مکمل این نیروها به توافق رسیده‌اند.

همچنین نماینده غیرنظامی ناتو از آمادگی این سازمان برای همکاری با نیروهای امنیتی افغانستان در روز انتخابات نیز سخن زد: «ما نیروهای امنیتی افغانستان را در آمادگی‌های شان برای تأمین انتخابات بیست و هشتم سپتمبر، پشتیبانی می‌کنیم. این از مسئولیت‌های کمیسیون مستقل انتخابات بود که تاریخ برگزاری انتخابات را تعیین کند. آنان گفتند که بیست و هشتم سپتمبر روز انتخابات است و ما هم گفتیم که ما کمک تان می‌کنیم.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟