نیکلسون: دیگر اجازه نخواهیم داد که کندز سقوط کند

  • انتشار: ۶ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 23273

جنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان تاکید کرد که طالبان قصد دارند تا در سال جاری بار دیگر ولایت کندز را سقوط دهد اما ما اجازه سقوط مجدد این ولایت را به مخالفان دولت نخواهیم داد.

هیئت مقامات ارشد امنیتی برای بررسی وضعیت امنیتی ولایت کندز پس از استقرار سربازان ویژه آمریکایی به این ولایت سفر کرد.

جنرال نیکلسون فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو، طارق شاه بهرامی سرپرست وزارت دفاع، و جنرال مرادعلی مراد معاون امنیتی وزارت داخله در این هیئت حضور دارند.

فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو گفت که سال گذشته طالبان چهار بار تلاش کردند که ولایت کندز را سقوط دهند اما اکنون با استقرار نیروهای ویژه آمریکایی و افغان در کندز این ولایت بار دیگر سقوط نخواهد کرد.

وی افزود: نیروهای ویژه آمریکایی برای سرکوب مخالفان مسلح و بهبود وضعیت امنیتی عملیات‌های مشترکی را با نیروهای ویژه افغان انجام خواهند داد.

همزمان با سفر مقامات ارشد امنیتی، نمایندگان مردمی در شورای ولایتی کندز با هشدار درباره وضعیت شکننده امنیتی این ولایت اعلام کردند که امکان سقوط مجدد کندز توسط مخالفان دولت وجود دارد.

طارق شاه بهرامی سرپرست وزارت دفاع افغانستان گفت: عملیات‌ گسترده‌ای برای بهبود وضعیت امنیتی در شمال در ولایت‌های کندز، تخار، بغلان، سرپل و فاریاب آغاز و گسترش خواهد یافت.

ولایت کندز از ناامن ترین ولایت‌های شمال کشور است که تاکنون دوبار توسط مخالفان مسلح دولت کابل سقوط کرده است.

فرمانده عمومی نیروهای ناتو و امریکایی در افغانستان از همسایگان افغانستان خواست تا به جای حمایت از گروه های شورشی با دولت افغانستان همکاری کنند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟