نیکلسون: با وجود آتش بس، عملیات نظامی علیه داعش تشدید می شود

  • انتشار: ۱۹ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 43627

جنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان می گوید در دوره آتش بس اعلان شده از سوی حکومت افغانستان با طالبان، عملیات نظامی علیه تروریست های داعش افزایش می یابد.

جنرال جان نیکلسون فرمانده ی ارشد آمریکا در افغانستان روز گذشته (جمعه) اعلام کرد، ایالات متحده به دنبال تشدید عملیات‌های نظامی کنونی علیه شبه‌نظامیان داعشی حین آتش‌بس موقت میان دولت افغانستان و طالبان است.

جنرال جان نیکلسون به خبرنگاران گفته است عملیات‌ ضد داعش ادامه خواهد داشت و در حقیقت حین این دوره آتش‌بس شدت خواهد یافت و ما عمدتا روی داعش متمرکز هستیم.

اشرف غنی، رئیس‌جمهور روز پنج‌شبه هفته گذشته برای اولین بار اعلام کرد آتش‌بسی بدون قید و شرط با طالبان مصادف با پایان ماه مبارک رمضان اجرایی می‌شود اما این آتش‌بس سایر گروه‌های شبه‌نظامی  از جمله داعش را مستثنی می‌کند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به این اقدام رئیس جمهور گفته است که این آتش بس را مورد بررسی قرار می دهد، اما بعضی از منابع دیگر به نقل از فرماندهان ارشد طالبان گفته اند، که این گروه آتش بس اعلام شده از سوی حکومت افغانستان را نمی پذیرند و به حملات خود ادامه می دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟