نیویورک پست: اقدام بازیکنان فوتبال عربستان وحشی گری محض بود

  • انتشار: ۲۱ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: ورزشی
  • شناسه مطلب: 24244

روزنامه آمریکایی نیویورک پست در گزارشی نوشت امتناع بازیکنان تیم ملی فوتبال عربستان سعودی از ادای احترام به قربانیان حادثه تروریستی لندن وحشی گری محض و اقدامی پست بود.

سایت اینترنتی روزنامه آمریکایی نیویورک پست در گزارشی نوشت: روز چهارشنبه بازیکنان تیم ملی مردان عربستان سعودی از ادای احترام به قربانیان حادثه تروریستی پُل لندن و سکوت یک دقیقه ای امتناع کردند و این رفتار بازیکنان تیم سعودی فقط یک رفتار غیرورزشی نبود، بلکه “وحشی گری” محض بود.

در ادامه این گزارش آمده است: هنگامی که گوینده ورزشگاه در آدلاید استرالیا عصر پنجشنبه خواستار یک دقیقه سکوت بازیکنان پیش از بازی مرحله مقدماتی جام جهانی به احترام قربانیان حمله تروریستی لندن شد، بازیکنان استرالیا در مرکز دایره وسط زمین در حالی که دست های خود را روی شانه های هم تیمی ها گذاشته بودند به انتظار ایستادند. این اتفاق در حالی روی داد که بسیاری از بازیکنان تیم عربستان در اطراف و در بخش های مختلف زمین پخش شدند.

دو استرالیایی در میان 8 کشته شده عملیات تروریستی اخیر لندن بودند و یک دقیقه سکوت به احترام این قربانیان انجام شد، اما بازیکنان عربستان این عمل را انجام ندادند. میزبان این بازی که در چهارچوب رقابت های آسیایی برای کسب سهمیه جام جهانی برگزار می شد کشور استرالیا بود که دو تن از اتباع خود را در این حادثه تروریستی از دست داده بود. برای ادای احترام به قربانیان این حادثه تروریستی بازیکنان فوتبال تیم مقابل دست های خود را بر گردن یکدیگر انداختند و در یک صف ایستادند.

فدراسیون فوتبال استرالیا اعلام کرد کنفدراسیون فوتبال آسیا و تیم عربستان در جریان سکوت به یاد کشته شدگان حمله تروریستی بوده اند. یک سخنگوی فدراسیون فوتبال استرالیا گفت که فدراسیون فوتبال آسیا و تیم عربستان توافق کرده بودند که یک دقیقه سکوت برگزار شود.

مدیریت فوتبال عربستان پس از این جریان که با انتقادهای شدید مواجه شد با صدور بیانیه ای از این کار تیم ملی عربستان سعودی ابراز تاسف و از کار بازیکنان این تیم برای رعایت نکردن یک دقیقه سکوت پیش از بازی با استرالیا عذرخواهی کرد.

در نهایت عدالت برقرار شد و تیم ملی فوتبال عربستان در این بازی در رقابت های انتخابی جام جهانی با نتیجه 3 بر 2 مغلوب استرالیا شد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟