نیویورک تایمز: ممکن است مرگ حقانی با سفر پامپئو به پاکستان ارتباط داشته باشد

  • انتشار: ۱۴ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیسیاست
  • شناسه مطلب: 46906
مایک پامپئو

نیویورک تایمز در گزارشی نوشته است که اعلام مرگ جلال الدین حقانی رهبر شبکه حقانی ممکن است که با سفر مایک پامپئو ارتباط داشته باشد. آقای پامئو امروز با مقام های پاکستانی در اسلام آباد دیدار خواهد کرد.

در مقالۀ چاپ شده در روزنامۀ نیویارک تایمز آمده است که مقام های افغان به این باورند که حقانی حداقل چهار سال پیش درگذشته بود و این که طالبان برای انتشار این خبر منتظر فرصت زمانی مناسب بودند.

در ادامه از قول یک مقام ارشد افغان آمده است که گفته است، اعلام خبر مرگ حقانی ممکن است با سفر مایک پمپئو وزیر خارجۀ ایالات متحده امریکا به پاکستان ربط داشته باشد.

قرار است پمپئو به روز چهارشنبه از اسلام آباد دیدن کند.

به گفتۀ مقام‌های امریکایی یکی از اهداف عمدۀ این مقام، فشار وارد کردن به پاکستان است تا پاکستان از استراتژی جدید واشنگتن برای ثبات افغانستان، حمایت بیشتر کنند.

مایک پامپئو، وزیر خارجه و جوزف دانفورد، رئیس ستاد ارتش ایالات متحده، نخست به پاکستان سفر کرده و قرار است با مقام‌های پاکستانی به شمول شاه محمود قریشی، وزیر خارجۀ آن کشور، دیدار کنند.

سفر مقامات ارشد ایالات متحده به اسلام آباد در حالی صورت می گیرد که تنش میان امریکا و پاکستان در یک سال گذشته شدید تر شده و دونالد ترمپ حدود ۸۰۰ میلیون دالر کمک های خود را برای پاکستان یا به حالت تعلیق در آورده و یا را قطع کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟