نیویورک تایمز: مسدود شدن دفاتر کمیسیون انتخابات، نشانی از یک بحران سیاسی در افغانستان است

  • انتشار: ۲۶ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 47676

یک رسانه‌ی آمریکایی با اشاره به مسدود شدن تعدادی از دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات در برخی ولایت های افغانستان نوشته است که این موضوع نشانی از یک بحران سیاسی در افغانستان است.

نیویورک تایمز در گزارشی در مورد وضعیت انتخابات در افغانستان نوشته است که مسدود شدن دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات نشان از یک بحران سیاسی در افغانستان است.

این روزنامه نوشته است که در حالی که برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شورا‌های ولسوالی‌ها چند هفته باقی مانده‌است یک تعداد از اعتراض کنندگان روز شنبه در سه ولایت قندهار، هرات و بلخ دفاتر کمیسیون مستقل انتخابات را مسدود کردند.

معترضان که از سوی چهره‌های قدرتمند محلی حمایت می‌شوند که خواهان اقدامات جدی برای جلوگیری از تقلب در پروسه انتخابات شده‌اند.

به نوشته نیویارک تایمز این حالت نشانه دیگری از بحران سیاسی در افغانستان می‌باشد و دوام آن در افغانستان که جنگ با طالبان در آن جریان دارد، می‌تواند راه را به یک تشنج دیگر باز نماید.

به نوشته نیویارک تایمز، تأخیر شدن سه ساله انتخابات پارلمانی و شورا‌های ولسوالی‌ها و ایجاد بحران در آستانه انتخابات ۲۸ میزان یک حقیقت تلخ را بر ملا می‌سازد، یعنی بعد از برگزاری ۵ انتخابات در ۱۷ سال که بیش از یک میلیارد دالر بر آن مصرف شده تا هنوز یک اجماع ابتدایی وجود ندارد که این انتخابات به چه ترتیب برگزار شود و کدام ارگان قابل اعتماد بر آن نظارت نماید؟

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟