نیویورک تایمز: عملیات سی.آی.ای برای کشتن رهبران طالبان در افغانستان شدت می یابد

  • انتشار: ۱ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 32304

مقامات امریکایی گفته اند که ادارۀ استخبارات مرکزی ایالات متحده یا CIA تیم های کوچکی را به افغانستان اعزام می کند تا در کنار نیروهای ویژه افغانستان فرماندهان طالبان را از بین ببرند.

روز نامۀ نیویورک تایمز گزارش داده است که این اقدام بخشی از استراتیژی دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، است که منظور آن تضعیف طالبان و وادار نمودن این گروه به میز مذاکرات صلح است.

این روزنامه به نقل از دو مقام ارشد آمریکایی نوشت که سی آی ای تیم های کوچکی از افسران باتجربه خود و مقاطعه کاران را به همراه نیروهای افغان برای یافتن و کشتن شبه نظامیان طالبان اعزام می کند.

به نوشته نیویورک تایمز، این اقدام نشان می دهد که نقش سازمان استخبارات آمریکا در راهبرد ضدتروریسم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا افزایش یافته است.

سی.آی.ای تا پیش از این عمدتا مامور شکست دادن القاعده و کمک به سرویس اطلاعاتی افغانستان بود. سی.آی.ای به طور سنتی از انجام ماموریت های بدون زمان بندی مقابل طالبان امتناع می ورزید زیرا این امر را اتلاف وقت و پول آژانس و خطری بزرگ برای ماموران خود قلمداد می کرد.

مقامات سابق سی.آی.ای می گفتند که ارتش در وضعیت بهتری برای انجام عملیات های بزرگ ضدشورش قرار دارد. اما در دوره ریاست مایک پمپئو بر سی.آی.ای این آژانس عملیات های خود را گسترش داده است.

بخش مربوط به عملیات های شبه نظامی در سی.آی.ای مسئول برنامه جدید این آژانس در افغانستان است. این بخش چند صد نیرو دارد و در مناطق زیادی از دنیا دست به عملیات زده است.

سی.آی.ای درباره ماموریت جدید خود در افغانستان توضیحی نداد اما به نظر می رسد که اعضای رده پایین طالبان را هدف قرار خواهد داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟