نیویورک تایمز: طالبان در حال انتقام گرفتن از خانواده نظامیان افغان است

  • انتشار: ۱۹ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 65966

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی می گوید که طالبان با وجود گفتگوهای صلح میان این گروه و آمریکا در حال انتقام گرفتن از خانواده نظامیان افغان است. 

به نوشته این روزنامه، در یکی از حوادث که برای یک سرگرد ارتش افغانستان اتفاق افتاده وی به عروسی خواهر زاده خود دعوت می‌شود، و زمانی که وی خود را برای مراسم عروسی آماده می‌کرده، خواهر زاده وی که نفوذی طالبان بوده، همسر و پسرش را به رگبار می‌ببندد.

این نظامی ارتش افغان می‌گوید: که طالبان به این دلیل که وی در ارتش ملی افغانستان مشغول به خدمت است، از خانواده وی انتقام گرفتند. 

طبق این گزارش، طالبان حتی با وجود گفتگوهای صلح میان این گروه و طالبان در حال انتقام گرفتن از خانواده نظامیان افغان است. 

عبدالمالک زازی، رئیس شورای ولایتی پکتیکا در این مورد می‌گوید: این موضوع برخلاف فرهنگ و بر ضد اسلام است، در فرهنگ ما کشتن کسانی که به مهمانی ما می‌آید، ممنوع است. 

نیویورک تایمز می‌افزاید: در 18 سال گذشته بسیاری از نفوذهای طالبان در میان دولتی‌ها و نظامی‌ها افغانستان نفوذ کرده و در مواقعی که این نظامیان در حال استراحت یا حتی خواب هستند، این افراد را به گلوله می‌بندند.

طالبان در بسیاری از مواقع در هنگام حمله به مناطق مختلف خانه بسیاری از نظامیان افغان را به آتش می‌کشد.

«زهیر جان عبدالی» یکی از افسران ارتش افغانستان در قندهار می‌گوید: در یکماه گذشته بیش از 7 خانه نظامیان افغانستان در این ولایت توسط طالبان به آتش کشیده شده است. 

نیویورک تایمز به یکی دیگر از تاکتیک طالبان برای ضربه زدن به نظامیان افغان اشاره کرد: یکی دیگر از شگردهای طالبان برای حمله به نظامیان افغان پوشیدن یونیفورم نظامی و حمله انتحاری با استفاده از خودروهای نظامیان افغانستان است. 

گفتنی است، در یک حوادث در شمال افغانستان طالبان با پوشیدن یونیفورم ارتش افغانستان و حمله انتحاری توسط خودروی نظامی هوماوی در حمله به یک پاسگاه 20 پولیس را کشتند. 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟