نیویورک تایمز: ترامپ براندازی نظام ایران را در دستور کار خود قرار داده است

  • انتشار: ۱۳ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 23743

یک مقام اسبق وزارت خارجه آمریکا می‌گوید رئیس‌جمهور این کشور براندازی نظام ایران را در دستور کار قرار داده است.

سوزان ملونی، مشاور اسبق وزارت خارجه آمریکا پس از خبر تعیین یک مدیر جدید بخش ایران در سیا نوشت که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا سیاست تغییر نظام ایران را در دستور کار قرار داده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز روز جمعه گزارش داد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) فرد جدیدی به نام  «مایکل دی‌آندریا» را به عنوان مسئول بخش عملیات‌های این سازمان درباره ایران تعیین کرده است.

نیویورک‌تایمز این انتصاب را اولین نشانه مهم از تلاش ترامپ برای ادامه رویکرد سخت‌گیرانه در قبال ایران، مطابق با وعده‌هایش در دوران تبلیغات انتخاباتی تعبیر کرده است.

ملونی در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «همیشه آشکار بوده که راهبرد تغییر رژیم ترامپ در قبال ایران، بسیار ناآگاهانه و ناشیانه خواهد بود.»

این کارشناس مسائل ایران در ادامه خاطرنشان کرده است: ما از هیچ توانمندی‌ جدی برای سرنگونی حکومت ایران برخوردار نیستیم. همه، از جمله مقامات ایران، این را می‌دانند. این، سیاستی محتوم به شکست است.

سوزان ملونی در ادامه سیاست براندازانه ترامپ را نابخردانه و مضرانه برای منافع آمریکا توصیف کرد و مدعی شد که این اقدام سرکوبگری‌ها در ایران را افزایش داده و از دسترسی آمریکا به مردم یا دولت ایران خواهد کاست.

وی همچنین استدلال کرده که چنین طرح‌هایی شهروندان دو تابعیتی ایرانی-آمریکایی را در معرض خطرات بیشتر قرار خواهد داد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟