نیوزیلند نظامیان خود را از پایگاه التاجی عراق خارج کرد

  • انتشار: ۱۱ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 82183

وزیر دفاع نیوزیلند اعلام کرد ۴۵ نیروی نظامی این کشور از پایگاه «التاجی» در شمال عراق خارج شدند و به کشورشان بازگشتند.

 به نقل از پایگاه المعلومه، وینستون پترس، وزیر خارجه و رون مارک، وزیر دفاع نیوزیلند اعلام کردند ۴۵ نیروی نظامی ارتش این کشور که برای آموزش نیرو‌های عراقی در چهارچوب نیرو‌های ائتلاف بین المللی به عراق آمده بودند پس از اتمام فعالیتشان پایگاه «التاجی» در شمال این کشور را ترک کردند.

وزیر خارجه نیوزیلند اعلام کرد: این نیرو‌ها از دسامبر ۲۰۱۹ وارد پادگان التاجی شدند و هم اکنون ۲۸ نفر از این افراد به کشور خود بازگشته و در قرنطینه بهداشتی به سر می‌برند و مابقی افراد نیز تا پایان این هفته به نیوزیلند بازمی‌گردند.

وزیر دفاع نیوزیلند نیز گفت: هم اکنون ۴ نیروی نظامی ما در مقر ائتلاف بین المللی در عراق و کویت حضور دارند و ۵ نیرو در قطر هستند که مدت فعالیت آن‌ها در این کشور‌ها تا ژوئن سال ۲۰۲۲ میلادی و به دستور مجلس وزرا تمدید شده است.

عقب نشینی نیرو‌های عضو ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا در زمانی است که ارتش آمریکا نیز نیرو‌های خود را از سه پایگاه القیاره، القائم و کی ۱ در عراق خارج کرده است.

به نوشته باشگاه خبرنگاران؛ پس از هدف قرار گرفته شدن نیرو‌های مقاومت در عراق از سوی آمریکا مردم این کشور خواستار خروج نیرو‌های بیگانه از کشورشان شدند و پارلمان عراق نیز این خواسته را قانونی کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟