نیوزویک به نقل از رهبر ایران: آمریکا از داعش بدتر است

  • انتشار: ۲۱ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 36854

نشریه آمریکایی نیوزویک به نقل از رهبر ایران نوشت: آیت الله ‘علی خامنه ای’ رهبر عالی ایران گفت، آمریکا بدتر از داعش است و این آمریکا بود که داعش را به وجود آورد و مسئول کشتار و ویرانی عظیمی است که این گروه به بار آورد.

‘دیوید او کانر روز گذشته (جمعه) در آغاز تفسیری در روزنامه آمریکایی در باره اظهارات رهبر ایران نوشت: آیت الله خامنه ای در جمع فرماندهان نیروی هوایی در تهران، سیاست خارجی آمریکا را در خاورمیانه بکلی محکوم کرد و واشنگتن را متهم کرد که با دخالتهایش ؛ کل منطقه را بی ثبات کرده است.

وی ادامه داد: عالیترین مقام سیاسی و روحانی ایران در ادامه صحبتهایش گفت که هدف اولیه ایران این است که ‘مقابل ظلم و فسادی که در سطح بین المللی وجود دارد، بایستد و آمریکا را در جهان بی آبرو سازد’.

نیوزویک در ادامه تفسیر خود نوشت: داعش ریشه هایی در گروههای جهادی بخصوص در ‘القاعده’ عراق دارد. القاعده در زمان تهاجم و اشغالگری آمریکا در سال 2003 به عراق؛ ظهور کرد.

بعد از ساقط کردن حکومت ‘ صدام حسین’ رئیس جمهوری عراق سعی کرد در این کشور ثبات برقرار کند اما در این راه با حملات منظم گروههای فوق محافظه کار سنّی نظیر ‘القاعده’ و همچنین حملات گروههای انقلابی شیعه ای که توسط ایران حمایت و هدایت می شدند.

با ظهور و پیشروی داعش در عراق که بخشهای پهناوری از خاک عراق را به تصرف خود درآورد، نیروهای تحت حمایت آمریکا و ایران دوشادوش هم با داعش در تمام شهرهای مهمی که در چنگ این گروه وحشی بود جنگیدند.

ایران و آمریکا در سوریه هم در جنگ با داعش، در کنار هم جنگیدند، اما این جنگیدن در سایر جبهه ها مستقل و جداگانه بود و حتی گاهی اوقات این دو با یکدیگر جنگیدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟