نیمی از کمک 700 میلیون دالری آمریکا به پاکستان مشروط است

  • انتشار: ۲۳ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 34362

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، پرداخت کامل کمک مالی 700 میلیون دالری سالانه این کشور را به پاکستان، به اقدام موثرتر اسلام آباد علیه عناصر تروریست مشروط کرد. در صورت عدم تایید وزارت دفاع آمریکا نیمی از کمک های آمریکا به پاکستان پرداخت نمی شود.

منابع خبری پاکستان امروز (پنجشنبه) نوشتند: ترامپ دستور مشروط شدن نیمی از کمک 700 میلیون دالری آمریکا را به پاکستان امضا کرده است که طبق آن در صورت تایید همکاری بیشتر پاکستان در مبارزه با تروریسم توسط وزیر دفاع آمریکا، تمامی این کمک ها پرداخت می شود و در غیر این صورت تنها نیمی از آن تادیه خواهد شد.

روزنامه نوای وقت در این باره نوشت: ترامپ دستور تخصیص 700 میلیون دالر کمک سالانه آمریکا را به پاکستان با عنوان برنامه بودجه حمایت از ائتلاف امضا کرده است، اما از وزیر دفاع خود خواسته که در صورت تایید عملکرد پاکستان در جنگ علیه تروریسم، کمک مالی مورد نظر را بصورت کامل پرداخت کند و به صورت برعکس، این کمک های مالی نصف خواهد شد.

از زمان حمله آمریکا به افغانستان در سال 2001 و همراهی پاکستان با آمریکا در این جنگ در برخی زمینه ها، واشنگتن نیز در مقابل وعده داد که هر سال مبلغی را برای تامین بخشی از هزینه های نظامی پاکستان در اختیار این کشور قرار می دهد، ولی سال های اخیر، خلف وعده های زیادی از سوی آمریکا برای اعطای کمک های مالی وعده داده شده به پاکستان دیده شده است.

مقامات آمریکایی مدعی هستند که شبکه حقانی بیش از سایر گروه های تروریستی اقدام به کشتن نیروهای آمریکایی در افغانستان کرده است اما دولت پاکستان به رغم اینکه از زمان حوادث 11 سپتامبر 2001 و حمله آمریکا به افغانستان تاکنون ده ها میلیارد دالر از آمریکا پول گرفته، برای مبارزه با این گروه تروریستی تقریبا هیچ کاری نکرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟