«نیمه پنهان» افغانستان در قم به نمایش درآمد

  • انتشار: ۱ حوت ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 12326

دومین جشنواره عکس نیمه پنهان باحضور استاد سرور رجایی دبیر خانه ادبیات افغانستان ، جناب اقای شوکت علی محمدی شاری دبیر انجمن کلمه ، اقای شیبانی نماینده امور اتباع استان قم و جمع کثیری از اساتید و هنرمندان و عکاسان و دانشجویان روز جمعه 30 دلو (بهمن) در شهر قم برگزار گردید.

خانم اکبری دبیر برگزاری این جشنواره در خصوص هدف برگزاری آن به خبرگزاری اطلس گفت: هدف از برگزاری این جشنواره نمایش زوایای پنهان سرزمینمان افغانستان است.

خانم اکبری اضافه کرد: اگر افغانستان تاریکی و شب دارد ستاره هم دارد، تاریکی و روشنی همیشه هست مهم این است که دید مطلق نداشته باشیم.

وی افزود: اگر مقصد و همت داشته باشیم میتوانیم شرایط کنونی افغانستان را به شرایط دلخواه تبدیل کنیم و در این شرایط ثابت نمانیم و از حرکت باز نمانیم.

اقای رجایی در سخنان خود ضمن تشکر از برگزار کنندگان و حامیان برنامه اظهار داشت: وضعیت هنر در فضای امروزی نیمه پنهان دارد . اگر نگاهی به فعالیتهای فرهنگی مهاجرین در سی و چند سال اخیر بیندازیم می بینیم سرآمدش ادبیات بوده و هست. اما در عرصه های دیگر متاسفانه اتفاق نیفتاد.

وی افزود : مردم افغانستان سوژه عکاسان خارجی شدند و آن عکاسان جایزه های جهانی کسب کردند ، این مظلومیت عکاسی ماست .

رجایی گفت: عکس در جهان ما صرفا عکس نیست، رسانه است . هرچه عکس گویاتر انتقال یک تاریخ به نسل بعد موجه تر.

وی افزود: این جشنواره عصاره ای از زحمات عکاسانی ست که ما تا بحال نشناختیم ، ما زین پس باید به عکاسان خود بیشتر توجه کنیم. به هویت خود بیشتر توجه کنیم. دیگر ما سوژه عکاسان خارجی نیستیم تا آنچه دلشان خواست به مردم دنیا نشان دهند.

رجایی تاکید کرد: با دیدن عکسهای حاضر در نمایشگاه بر خود بالیدم که هویت من افغانستانی را به تصویر کشیده بود.

در پایان برنامه از عکاسان برگزیده در بخش حرفه ای و بخش دانشجویی و همچنین از داوران این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟