نیرو‌های آمریکایی در عراق به حالت آماده‌باش در آمدند

  • انتشار: ۹ حوت ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 107430

آمریکا پس از حمله به نقاطی در سوریه و عراق سطح آماده‌باش نیرو‌های نظامی خود در خاک این کشور را افزایش داده است.

به نقل از شبکه آرتی، بنا به نوشته یک رسانه آمریکایی، ائتلاف بین المللی به سرکردگی واشنگتن سطح تهدیدات نیرو‌های خود در عراق را ارتقا داده است و نظامیان مستقر در پایگاه بلد به حالت آماده باش درآمده اند.

شبکه خبری فاکس نیوز به نقل از منابع آگاه خود نوشت فعالیت‌های ضروری در پایگاه “بلد” از ساعت ۶:۳۰ بعدازظهر تا ۵ صبح به وقت محلی مجاز خواهد بود و اقدامات پیشگیرانه اجباری برای افراد خارج از ساختمان‌های مصون در پایگاه اعمال می‌شود. بر اساس گزارش فاکس نیوز، چنین وضعیتی ممکن است چندین روز به طول انجامد و این یک اقدام پیشگیرانه معمول است که بر اساس شرایط میدانی فعلی اتخاذ شده است.

به نوشته فاکس نیوز، نیرو‌های آمریکایی مستقر در عراق در هراس واکنش احتمالی به تجاوز موشکی سحرگاه جمعه خود به شرق سوریه به سر می‌برند.

این پایگاه که میزبان نیرو‌های ائتلاف بین المللی است، هفته گذشته مورد حمله موشکی قرار گرفت و آمریکا نیروهای مقاومت را به دست داشتن در این حمله متهم می‌کند.

جنگنده‌های آمریکایی سحرگاه جمعه اقدام به بمباران مواضع گروه کتائب حزب الله در مرز عراق و سوریه کردند. بر این اساس، دو مقام آگاه اعلام کردند آمریکا مواضع نیرو‌های هم پیمان ایران در سوریه را بمباران کردند.

رسانه صابرین نیوز وابسته به نیرو‌های مقاومت عراق نیز اعلام کرد جنگنده‌های آمریکایی یک ساختمان خالی و یک نقطه دیگر در مرز عراق و سوریه (بین البوکمال و القائم) را هدف قرار دادند. تاکنون در پی این حمله چند تن کشته و چند نفر دیگر زخمی شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟