نیروهای کوماندوی ارتش آمریکا و افغانستان بیش از 2 هزار عملیات مشترک انجام داده اند

  • انتشار: ۲۷ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 34532

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که کوماندوهای ارتش آمریکا در شش ماه گذشته در افغانستان در اجرای حدود دو هزار عملیات به نیروهای امنیتی افغان مشورت داده و در ارتقای توانمندی آن‎ها نقش داشته‎اند.

به گزارش ملیتری تایمز؛ کماندوهای امریکا هزاران عملیات را در افغانستان انجام داده‎اند و در شش ماه گذشته نیروهای خاص امریکایی در افغانستان خیلی مصروف بوده‎اند، آن‎ها در اجرای حدود دو هزار عملیات به نیروهای امنیتی افغان مشورت داده و در ارتقای توانمندی آن‎ها نقش داشته‎اند.

این رسانه آمریکایی در ادامه می نویسد؛ کماندوهای امریکایی به نیروهای خاص افغان در امر مبارزه با تروریسم مشورت می‎دهند و در توانمند سازی آن‎ها نقش دارند.

به نوشته این نشریه، از اول جون تا ۲۴ نوامبر سال جاری میلادی نیروهای خاص امریکایی در اجرای ۲۱۷۵ ماموریت مشترک زمینی در افغانستان وظیفه گرفته، ۲۶۱ ماموریت خاص را انجام داده‎اند.

ملیتری تایمز می‎نویسد، در مجموع نیروهای ویژه ارتش افغانستان ۲۶۲۸ عملیات را انجام داده‎اند که صرف ۴۵۳ آن مستقلانه بوده‎است.

بر اساس این گزارش، نیروهای افغان قادر بوده‎اند، صرف ۱۷ درصد ماموریت‎ها را بطور مستقلانه پیش ببرند.

در گزارش قبلی پنتاگون به تعداد ماموریت‌ها اشاره‌ای نشده بود.

در ادامه گزارش وزارت دفاع آمریکا همچنین به این مساله اشاره شده که درگیری‌های چند ماهه گذشته موفق‌تر از اوایل سال جاری میلادی بوده چون طالبان کنترل چندین منطقه بسیار مهم را از دست داده است. در جریان این دوره از اول ژوئن تا ۳۰ نوامبر ۲۰۱۷، طالبان نتوانسته مراکز ولایات را تهدید کند، کنترل مناطق حساس را از دست داده و نیروهای ارتش افغانستان هم کنترل مراکز اصلی و پرجمعیت را به دست گرفته‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟