نیروهای محلی توانایی رهبری جنگ را ندارند

  • انتشار: ۵ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 42980

محمد ظریف ظریف، عضو شورای ولایتی بغلان، روز شنبه (۵،جوزا) به خبرنگار افغان نیوز، گفت که در برخی مناطق وضعیت امنیتی از کنترول دولت خارج می باشد، زیرا از آغاز کار حکومت وحدت ملی تا کنون، افراد ناشایسته و بیکاره در پست های مختلف ولایت بغلان گماشته شده اند.

وی افزود؛ از دو سال به این سو، ولسوالی دندغوری که مربوط شهر این ولایت می باشد درکنترول طالبان بوده و ولسوالی های تاله وبرفک٬ بورکه وهمچنان دند شاب الدین که مربوط شهر پلخمری می باشند، نیز زیر تهدیدات بلند امنیتی قرار دارند.

این درحالی است که حکومت محلی هیچ گونه توجهی به این وضعیت نکرده است.

به گفتۀ آقای ظریف؛ هرچند تمام امکانات مورد نیاز برای عملیات ها در این ولایت ازطرف حکومت مرکزی تامین می شود اما مقامات محلی در بغلان  توانایی رهبری جنگ را ندارند.

چنانچه درجریان درگیری های اخیر درولسوالی تاله وبرفک این ولایت، نزدیک به ۳۰ سرباز امنیتی از نظم عامه کشته وحدود ۲هزار خانواده آواره شدند.

در همین حال، حاجی عبدالحی نعمتی، والی بغلان به افغان نیوز گفت: ولسوالی دنده غوری که مربوط به شهر پلخمری میشود، بیش از ۱۶ ماه است که در کنترول طالبان قرار دارد و راه اندازی عملیات برای بازپس گیری آن در اولولیت کاری ما قرار دارد.

محمود حقمل، سخنگوی والی بغلان به افغان نیوز گفت؛ قسمت کمی از دنده شهاب الدین بدست طالبان می باشد و عملیات این گروه تحت نام”الخندق” با مقاومت شدید نیروهای امنیتی مواجه شده اند.

مقامات در این ولایت تائید می کنند که والسوالی تاله وبرفک در (۱۸ ) ماه گذشته بعد از درگیرهای شدید توسط طالبان سقوط کرد، اما در (۲۸) ماه ثور، نیروهای امنیتی توانستد دوباره کنترول این ولسوالی را بدست بگیرند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟