نیروهای عراقی وارد نخستین منطقه از موصل شدند

  • انتشار: ۱۰ عقرب ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 16145

نیروهای عراقی دو هفته پس از آغاز عملیات آزادسازی موصل وارد نخستین منطقه از این شهر شدند. ساعتی پیش از اعلام این خبر پیش‌روی در جبهه شرق موصل آغاز شده بود.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از رویترز ظهر  امروز دوشنبه، یک افسر ارشد یگان ضدترور عراق اعلام کردکه نیروهای این کشور وارد “الکرامه”، از مناطق داخلی موصل شده‌اند. این نخستین منطقه از شهر موصل است که نیروهای عراقی دو هفته پس از آغاز عملیات آزادسازی شهر به آن می‌رسند.

این افسر ارشد در روستای تازه‌آزادشده‌ی بزوایا در شرق موصل گفت که یگان ضدترور در الکرامه خواهد ماند تا نیروهای عراقی برای پوشش مناطق پشت سر یگان ضدترور فرا برسند. بزوایا و کوکجلی دو روستای باقی‌مانده در شرق موصل بودند که ارتش و یگان ضدترور بامداد امروز (دوشنبه) برای آزادسازی آنها وارد عمل شدند. هدف این حمله پاکسازی مناطق باقی‌مانده و استقرار در چندصدمتری شرق موصل عنوان شده بود.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از یک افسر ارشد یگان ضد ترور عراق گزارش نوشته بود: «هدف آزادسازی بزوایا و کوکجلی، دو روستای باقی‌مانده در مسیر موصل است. اگر موفق به این کار شویم، تنها چند صد متر از موصل فاصله خواهیم داشت».

نیروهای عراقی بامداد دوشنبه با زره‌پوش و تانک به سمت بزوایا حرکت کردند. توپخانه و بمب‌افکن‌های ائتلاف بین‌المللی ضد داعش هم با هدف قرار دادن مواضع داعش از آنها پشتیبانی می‌کردند.

فرماندهی ستاد مشترک عملیات ضد داعش گفته بود، نیروهای ارتش و یگان ضد ترور از سه محور پیشروی به سوی غرب دجله را آغاز کرده‌اند. رودخانه دجله موصل را به دو قسمت تقسیم می‌کند. منظور از کرانه غربی دجله، شرق موصل است و منظور از کرانه شرقی، غرب موصل.

ستیز‌ه‌جویان داعش می‌کوشند با تله‌های انفجاری و خودروهای بمب‌گذاری‌شده پیشروی نیروهای دولتی را کند سازند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟